Skip to main content

Goedendag heb een vraag over Digitenne 

heb nu van kpn hussel pakket 

zou graag op de camping Digitenne willen 

maar heb zelf een ontvanger van kpn zelf gekocht zonder kaart

mijn vraag is moet ik dan nog die 5 euro betalen 

voor Digitenne 

Admin: Titel van topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welkom op het forum @opel rekord. KPN zelf verkoopt geen ontvangers meer, maar verhuurt die alleen. De gehuurde ontvanger moet ook zijn geactiveerd door KPN. Is dat niet gebeurd, dan zijn alleen de NPO- en regionale zenders te zien.

Om alle zenders te kunnen bekijken is dus een ontvanger nodig die je van KPN in bruikleen hebt gekregen en is geactiveerd, en daarvoor betaal je vijf euro per maand. 


Zie ook Digitenne zonder abonnement

Waf betreft een betaald abonnement op Digitenne : Dit kan alleen voor minimaal één jaar, tenzij je al interactieve TV kijkt via KPN. Dan kan je eventueel per maand een abonnement afsluiten.

Dit kun je dan aanvragen via MijnKPN.


@opel rekord 

Je geeft dat je KPN Hussel hebt, dus dan ga ik er voorzichtig vanuit dat je thuis interactieve TV kijkt. 

Je kunt dan via bv Mijn KPN een extra Digitenne ontvanger erbij nemen. Dit kost inderdaad vijf euro per maand. Maar het voordeel van een klant met interactieve TV is dat je dit abonnement maandelijks kunt opzeggen en weer aanzetten naar believen. Lukt het niet via MijnKPN? Bel dan even met 0800-0402. 

Die ontvanger die je zelf hebt gekocht kan best wel eens waardeloos zijn. De kans is groot dat het een oud type ontvanger is voor het oude Digitenne (DVB-T). (Bijvoorbeeld een Samsung) Zo'n ontvanger kun je meteen weggooien, want die is volkomen waardeloos. Heb je een DVB-T2 ontvanger gekocht zoals de ZTE ZXV7200 of de Rebox RBX2800 (officieel kan dat trouwens helemaal niet, want die ontvangers zijn/blijven eigendom van KPN), dan kun je alleen naar de NPO-zenders en de regionale omroep kijken. 

Twijfel je over jouw gekochte ontvanger? Vermeld dan even het typenummer, dan kijk ik even na wat voor ontvanger het is. 

 


Hoi @opel rekord, van harte welkom hier op ons forum! Leuk dat je je vraag hier stelt.

Ik zie dat je al hele goede uitleg en tips gekregen hebt, fijn :slight_smile: Is het zo duidelijk en kan je daarmee verder? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.


@opel rekord

Je geeft dat je KPN Hussel hebt, dus dan ga ik er voorzichtig vanuit dat je thuis interactieve TV kijkt. 

Je kunt dan via bv Mijn KPN een extra Digitenne ontvanger erbij nemen. Dit kost inderdaad vijf euro per maand. Maar het voordeel van een klant met interactieve TV is dat je dit abonnement maandelijks kunt opzeggen en weer aanzetten naar believen. Lukt het niet via MijnKPN? Bel dan even met 0800-0402. 

Die ontvanger die je zelf hebt gekocht kan best wel eens waardeloos zijn. De kans is groot dat het een oud type ontvanger is voor het oude Digitenne (DVB-T). (Bijvoorbeeld een Samsung) Zo'n ontvanger kun je meteen weggooien, want die is volkomen waardeloos. Heb je een DVB-T2 ontvanger gekocht zoals de ZTE ZXV7200 of de Rebox RBX2800 (officieel kan dat trouwens helemaal niet, want die ontvangers zijn/blijven eigendom van KPN), dan kun je alleen naar de NPO-zenders en de regionale omroep kijken. 

Twijfel je over jouw gekochte ontvanger? Vermeld dan even het typenummer, dan kijk ik even na wat voor ontvanger het is. 

 

@opel rekord

Wat voor type ontvanger heb je gekocht ? 

 


 

Nu weet ik dat er fout in mijnkpn zit maar dit al meer dan 3 maand zo.

Vraag je via mijnkpn aan kost je het 17,50 ipv 5 euro per maand


@Marcel en Ymke 

Klopt , dat gaat helaas al maanden fout. Je kunt beter dan even bellen met  0800-0402.