Skip to main content

Digitenne kastje op de boot. Nu is deze gedurende de winterperiode niet werkzaam geweest, met gevolg geen ontvangst meer.  Hoe krijg ik deze weer opgestart? 

Alvast bedankt.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Sambeek73

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27 of 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Als het niet lukt , geef dan even aan waar het nu ligt met de boot en zet ook het CAS-ID nummer in jouw forumprofiel. 


Hallo, dank voor je vlotte reactie.

Zit te zoeken wat mijn CAS nr. is. (staat dat in mijn profiel?) Hoe stom om zoiets te vergeten. :rolling_eyes:

Lig in het midden van het land. Wijk bij Duurstede.


Dan wordt het handmatig zoeken op kanaal 27.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Ha @Sambeek73, welkom terug! Ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt. Verder heb ik niets toe te voegen aan het bericht van @Noordzee :-). Ik zie dat je het CAS ID nog niet in je profiel hebt gezet. Is het inmiddels gelukt? Zo niet, laat het gerust alsnog even weten. 


Hallo Marcia,

Ik heb het weer aan de gang gekregen door op kanaal 27 te gaan staan. 

Zonder verder zenders te hoeven zoeken deed de digigitenne  het weer helemaal volledig.

Had opeens weer alle kanalen.  Toch vreemd?

Dus het CAS ID nr. heb ik nog niet opgenomen. Ga dat nog wel doen ingeval dat…..

Bedankt.


Fijn dat het weer werkt @Sambeek73 . En graag gedaan natuurlijk….

En nee, dat is niet vreemd. Op dt moment loopt een proef waarmee naar heel veel ontvangers automatisch dit soort activatie's verstuurd worden via NTS4. (Voor jou RF-kanaal 27)  Het uitvoeren van de stappen uit mijn eerste reactie is dan voldoende. 


Helemaal fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.


Zonde v.h. geld om het zo lang niet te gebruiken. Gewoon mee naar huis nemen en daar lekker gebruiken. (evt. herscan na verplaatsing van de ene naar de andere regio)


Zonde v.h. geld om het zo lang niet te gebruiken. Gewoon mee naar huis nemen en daar lekker gebruiken. (evt. herscan na verplaatsing van de ene naar de andere regio)

Hallo Peter,

Opnieuw in een andere regio zenders zoeken is bekend en daarbij ook geen probleem. Het kastje zit vast op de boot. Thuis hebben we via kpn tv. Ik ben geen type mens die in z,n bed tv gaat kijken Wat dan via digitenne zou kunnen.(eventueel) Wij betalen weinig voor het kastje. Vandaar dat deze op de boot blijft. 

 “proef waarmee naar heel veel ontvangers automatisch dit soort activatie's verstuurd worden via NTS4” is wat mij betreft geslaagd.  Dit kon in het verleden niet. 


Continue heractivatie zou gewoon standaard in het netwerk moeten zijn. Er zijn velen die het alleen 's zomers gebruiken en de hele winter niet.

Op dit moment zijn de kastjes echter (de proef buiten beschouwing gelaten) na ca. 6 weken niet gebruik ‘vervallen'. Er zit alleen een code in het netwerk die ze bij regelmatig gebruik actief houdt. Het oude systeem stuurde wel continu heractivatie mee. Waarom het nu in het nieuwe een “proef” moet zijn….

Derhalve gebruik ik nu 1 digitenne en niet meer 2. Die 2de werd vaak maandenlang niet gebruikt. Die had ik toen nog geheel gratis dus die € 5 telde ook mee in het besluit om van 2 naar 1 te gaan.

Ik had:
Woonkamer ITV
Slaapkamer Digitenne
Logeeradres Digitenne

Laatste 2 hebben wel ieder een tv staan, maar het kastje neem ik dus steeds mee… Gelukkig klein en licht.


Ik denk dat je dat beter in het hoofdtopic van Digitenne kunt navragen.

@Sambeek73 is er in elk geval mee geholpen. . 


Op dit moment zijn de kastjes echter (de proef buiten beschouwing gelaten) na ca. 6 weken niet gebruik ‘vervallen'. Er zit alleen een code in het netwerk die ze bij regelmatig gebruik actief houdt. Het oude systeem stuurde wel continu heractivatie mee. Waarom het nu in het nieuwe een “proef” moet zijn….

 

Ga ik navragen!


Thanks, Marcia! :relaxed:


@Marcia_ 

Op dit moment zijn de kastjes echter (de proef buiten beschouwing gelaten) na ca. 6 weken niet gebruik ‘vervallen'. Er zit alleen een code in het netwerk die ze bij regelmatig gebruik actief houdt. Het oude systeem stuurde wel continu heractivatie mee. Waarom het nu in het nieuwe een “proef” moet zijn….

 

Ga ik navragen!

Hier al wat op gehoord?


Ja, het is een beetje een technisch verhaal waar ik niet teveel over kwijt kan, maar het komt erop neer dat het nu gewoon goed moet komen met die automatische heractivatie!