Skip to main content

Ik heb een tijdelijk appartement met een wat verouderde tv en digitenne. Het was al geïnstalleerd maar hoe zet ik het aan? Is er een volgorde? De source knop helpt niet.

Het is een RE 2100T ontvanger 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

De RE 2100t is een zeer verouderde ontvanger en niet meer geschikt voor het nieuwe uitzendsysteem wat inmiddels per 9 juli 2019 landelijk is. Die 2100t is sinds die tijd schroot.

De eigenaar v.h. abonnement kan bij KPN een nieuwe geschikte ontvanger aanvragen.

Voor het nieuwe systeem is ook een tv met hdmi aansluiting nodig. Anders kan de nieuwe ontvanger niet aangesloten.

Bij Digitenne zijn sowieso 2 afst.bed. nodig. Eéntje voor de tv aan/uit en evt. volume. Met de andere bedien je de ontvanger voor de zenders.

Heb je geen eigen modernere tv?


Dank 

Hiermee kan ik verder!


@Deth  

Ik ben het dit keer niet helemaal eens met @PeterG 

 

Voor het nieuwe systeem is ook een tv met hdmi aansluiting nodig. Anders kan de nieuwe ontvanger niet aangesloten.

 

 

De oude ontvanger is inderdaad onbruikbaar geworden. Maar met de twee nieuwe ontvangers (ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800) kun je ook naar Digitenne kijken op een TV met behulp van een scart-kabel. Wel heb je dan niet de maximale HD-kwaliteit (resolutie 1080P), maar ook met een scart-kabel heb je met het nieuwe Digitenne een prachtig beeld. (b.v. in 1080i of 720P)  Zelf kijk ik ook op de hobbykamer naar het nieuwe DVB-T2 via een HD-ready TV met alleen een scart-aansluiting.   

KPN levert op verzoek een gratis verloopkabel voor een TV met scart-aansluiting. De ZTE-ontvanger heeft aan de achterkant een aansluiting voor tulp stekkertjes. De Rebox heeft een 3,5 mm jack. 

Lees alles over de nieuwe ontvangers in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

 

Je kunt nog steeds jouw oude ontvanger omwisselen voor een nieuwe ontvanger. Dat gaat met deze omwisseltool :

 https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

 

 


Maar met de twee nieuwe ontvangers (ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800) kun je ook naar Digitenne kijken op een TV met behulp van een scart-kabel.

Tja, ik ga uit van het nieuwe uitzendsysteem in HD, hè! :wink:


Hoi Deth, welkom hier. 
@Noordzee is weer ontzettend scherp, dat kunnen we inderdaad leveren wanner nodig. 

Is het nu allemaal gelukt? 


Aanvullinkje als het mag.

De nieuwe digitenne ontvangers hebben een regelbare audio uitgang, dus even experimenteel het meest handige volume vd versteker/monitor/TV uitvinden en dan kun je verder met 1 AB.

Verder, als je genoeg hebt aan de NPO + regionaal dan kun je volstaan met een koop ontvanger, voor enkele 10-tjes.

(is niet in belang van kpn, sorry)


Reageer