Skip to main content

Opeens een aantal zenders op zwart. Melding: geen signaal.
Ik zit hier vlakbij de mast Loon op Zand - signaalsterkte 100 procent,

Dan eens opnieuw zenders gezocht. 

Resultaat: alle zenders hebben opeens nummers boven de 200 en zijn door elkaar gezet zonder enige logische volgorde. 
Viel me eergisteren op toen ik VRT1 wilde bekijken in de avond. 

Iemand een idee? 

Gebruik je de ZXV7200 of de CI+ module?

Dag Peter, 

ZXV7200. Software versie 36.

Ow wacht … krijg nu wat .. ik heb ineens toch weer VRT terug EN de juiste kanalen zijn er weer. 
Miraculeus :)

Ticket gesloten!

PS:
Met dit modem overkomt me dit wel vaker: “geen signaal” dus ik had er in eerste instantie niet al te veel aandacht aan besteed. Maar VRT bleef zwart. Zender zoeken is dan kennelijk een optie.

Ow wacht … krijg nu wat .. ik heb ineens toch weer VRT terug EN de juiste kanalen zijn er weer. 

Ticket gesloten!

PS:
Met dit modem overkomt me dit wel vaker: “geen signaal” dus ik had er in eerste instantie niet al te veel aandacht aan besteed. Maar VRT bleef zwart. Zender zoeken is dan kennelijk een optie.

Hallo ​@Jos KV ,

Probeer dit eens : 

• Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Daarmee heb je jouw ontvanger gereset en heb je waarschijnlijk die problemen niet meer.

Check wel even of de antennekabel goed vast zit in de ontvanger en aan de antenne.

Ticket gesloten!

PS:

Hallo ​@Jos KV ,

Probeer dit eens : 

• Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Daarmee heb je jouw ontvanger gereset en heb je waarschijnlijk die problemen niet meer.

Check wel even of de antennekabel goed vast zit in de ontvanger en aan de antenne.

@Jos KV 

Heb je dit al uitgevoerd? Zijn de problemen dan nu opgelost? 

@Noordzee :

Problemen waren al opgelost (na het opnieuw zender zoeken) - vandaar mijn ‘ticket closed” opmerking. 
Als het zich weer manifesteert, ga ik terug naar fabrieksinstellingen gevolgd door uitgebreid zender zoeken dus je tip is genoteerd!

Vooralsnog alles prima deluxe 🙂 (“knock knock”)

Reageer