Skip to main content

Ik heb momenteel alleen zwart beeld  npo1 2 en 3. Zenders opnieuw gezocht; nu no channel

klantnummertoegevoegd

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Als je dit geregeld hebt, gaan verder net stap twee. 


Ja stap2 is


Ik had slecht beeld, toen zwart en na opnieuw zoeken no channel


Ok, zet de Antenne zo hoog mogelijk. 
 

Zou je daarna alvast het volgende willen doen?: 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). De TV kun je eventueel gewoon uitdoen. Zodra een moderator het activatiesignaal heeft verstuurd en je beeld hebt op CNN, dan kun  je daarna weer uitgebreid zenders zoeken.  

 


Wat betekent zet ontvanger op cnn? Tussen de pijltjes op 28 gezet en dan gezocht- geeft aan 7 gevondenzenders

cnn is zender30

ik ontvang alles behalve npo 1 w en 3

tv met antenne ontvangt ook geen npo 1-2-3???


Ok , prima. 
 

Zet jouw ontvanger dan op één van die zenders bv op CNN.

(daarna niet meer zappen en wachten op het activatiesignaal.)

Zodra er beeld is op alle zenders, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


Alles werkt, vreemd omdat ik alles ontving behalve die 3

wat is het activatiesignaal? Als dit ooit weer gebeurd heb ik jullie nodig voor dit activatiesignaal?


Hi @Marccccc, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Voor de zekerheid heb ik jouw CAS-ID nummer nog even een zetje gegeven. Kan je aangeven of je inmiddels weer beeld hebt? :blush:


Ja ik heb weer alles, ook de npo’s


@Marccccc

De uitleg hiervoor is dat via dat via de zenders van RF-kanaal 38 met enige regelmaat een update wordt verstuurd. Verder heeft Susan er ook nog een extra zetje aan gegeven.:thumbsup_tone3:

Fijn dat alles nu weer werkt ! 


Kijk, super! Bedankt voor je terugkoppeling en veel plezier ermee!


Reageer