Skip to main content

De audio tulp uitgang van de Digitenne ZXV7200 was eerder op de audio ingang van de autoradio vanĀ  mijn bootje aangesloten, werkte prima. Nu radio defect, vervangen door de Pioneer DEH-X7800 , die heeft geen tulp audio ingang meer. Dus een verloopkabeltje aangeschaft audio tulp naar jack stereo en aangesloten op de aux jack ingang van de radio. In de instellingen van de radio de aux ingang op actief ingesteld. Er gebeurt niets! We weet raad?

Je mag er vanuit gaan dat er in jouw Digitenne-ontvanger niets gewijzigd is. Ik neem aan dat je via jouw TV wel geluid krijgt op de radiozenders

Je zult het dan denk ik moeten zoeken in het menu van jouw nieuwe radio. Staat de radio wel op AUX?Ā 
Ā 

Heb jij anders geen DAB+ op jouw nieuwe autoradio? Via DAB+ heb je meer zenders en opĀ de meeste zenders een prima kwaliteit.Ā 


Dank voor je reactie Noordzee!

In de instellingen van de radio is AUX op actief ingesteld. DAB+ werkt prima, evenals FM, maar ik gebruik de autoradio om het geluid van de TV over de ingebouwde boxen van de boot te leiden, de kleine TV geeft een wat armoedig en blikkerig geluid. Heb alle instellingen van de Pioneer gereset en opnieuw ingesteld, maar alles werkt uitstekend behalve de auxā€¦..


Ok, dat geeft meer duidelijkheid.

Zou je eens willen proberen om de resolutie van jouw Digitenne-ontvanger Ā aan te passen?Ā 
Ā 

Het zou niet mogen uitmaken, maar probeer het eens te veranderen naar 576p of zoiets. En heb je al geprobeerd wat er gebeurtĀ als je de HDMI-kabel even tijdelijk uit jouw ontvanger haalt?Ā 


Gebruik je wel een audio only tulp-naar-jack kabeltje????

Deze dus.


Ok, dat geeft meer duidelijkheid.

Zou je eens willen proberen om de resolutie van jouw Digitenne-ontvanger Ā aan te passen?Ā 
Ā 

Het zou niet mogen uitmaken, maar probeer het eens te veranderen naar 576p of zoiets. En heb je al geprobeerd wat er gebeurtĀ als je de HDMI-kabel even tijdelijk uit jouw ontvanger haalt?Ā 

@DicksonĀ 

Ben je al wat verder gekomen? En gebruik je het kabeltje wat PeterG hierboven aangeeft?Ā 


Is nog niet genoemd, de audio uitgang van de ZXV7200 is regelbaar, zou het volume helemaal laag staan ?

Erg voor de hand liggend maar toch, kun je zo maar even over het hoofd zien.


Hallo Noordzee en Peter, ga proberen de resolutie aan te passen. Ik dacht dat dat alleen met beeld te maken had, maar ik probeer het. Misschien heeft mijn TV'tje wel een (rode) ) tulp video ingang.

Ga proberen van de audio doet als ik de HDMI eruit haal.

Het kabeltje dat Peter linkt is precies het kabeltje dat ik bij AlleKabels heb aangeschaft.

Ga weer prutsen en kom bij jullie terug. Vast bedankt!


OK @DicksonĀ ,

Ik ben benieuwd. Kom er maar weer in!Ā 


Weer dank voor jullie moeite!

Alle beschikbare resolutions (4 of 5) geprobeerd, volume ZXV7200 had ik al op max gezet, HDMI kabel losgemaakt, het mag allemaal niet baten.

Ik ga nu maar eens te rade bij Pioneer, misschien kunnen zij me verder helpenā€¦.


Je mag er vanuit gaan dat er in jouw Digitenne-ontvanger niets gewijzigd is. Ik neem aan dat je via jouw TV wel geluid krijgt op de radiozenders

Je zult het dan denk ik moeten zoeken in het menu van jouw nieuwe radio. Staat de radio wel op AUX?Ā 
Ā 

@DicksonĀ 

Ben je bij Pioneer nog wat wijzer geworden?Ā 


Kom bij Pioneer op wat vage forums terecht, ga eind deze week weer een proberen of Pioneer een support site heeft, nog niet kunnen vinden. Ik kom terug met resultaat!


Prima, we zijn benieuwd.Ā 

Ā 


Opgelost!

Uiteindelijk bij Pioneer helpdesk terechtgekomen, die lieten weten dat ik alle instellingen van de radio goed had staan en dat het zo moestĀ werken. Dus niet. Ze stelden dat het onwaarschijnlijk was dat de spiksplinter nieuwe radio al defect zou zijn.

Ze vroegen me te proberen om een ander audio apparaat op de zelfde wijze aan te sluiten. Toevallig hebben we meerdere Digitenne ontvangers thuis, dus een andere aan boord aangesloten, enā€¦ā€¦ā€¦Ā het werkt!

Conclusie: de audio uitgang van de Digitenne ontvanger is defect. Wat een gedoe, maar het was het waa4rd.

Hartelijk dank voor jullie meedenken, ik sluit de discussie hiermee! Groet,

Dickson


Mooi ! Fijn om de afloop ook te zien hier, dat wordt nog al eens ā€œvergetenā€.

Maar met een kruistest (andere bron / andere versterker) was de oorzaak zo gevonden.


Klopt. maar een paar uur voor de installatie had deze Digitenne ontvanger nog prima gewerkt op een andere autoradio, via de tulp audio ingangā€¦. dan is dat het laatste waar je aan denkt 🙂 .


Conclusie: de audio uitgang van de Digitenne ontvanger is defect.

Aha! MAARā€¦ staat of stond het volume van die box niet gewoon op mute of op 0 ??? Want ook dan komt er geen geluid via HDMI of Scart.


Alle instellingen tot in den treureĀ geprobeerd, alleen andere Digitenne box hielp!


Dat hadden we al doorgenomen hier, eerder in dit ā€œdraadjeā€.

Toch blijft het opvallend cq heel sterk dat de radio vervangen wordt en vervolgens is de digitenne ontvanger defect.

Fout zoeken is uitsluiten, maar dan moet je wel de juiste dingen uitsluiten, anders heb je, instinkers, zoals hier.


Reageer