Skip to main content

Goedenavond,

wij hebben onlangs een abonnement afgesloten voor Digitenne en omdat wij al klant waren/zijn bij Telfort is afgesproken dat er € 5,00 per maand zouden betalen. Na 2 dagen alle apparatuur ontvangen tezamen met de factuur € 25,00 activatiekosten en € 17,00 maandabonnement dus totaal € 42,00. Dit is dus heel anders dan de € 5,00 die is toegezegd!! Hierop gebeld met de KPN (ook niet makkelijk want voordat je iemand aan de lijn hebt ben je 30 minuten verder). De jonge man was zeer meegaand en zou het abonnement beeindigen want dit kan binnen de 14 dagen termijn. Bevestiging van beeindiging ontvangen en een betalingsherinnering van €42,00 (want deze afschrijving had is gestorneerd). Wederom gebeld met de KPN en contract was niet goed beeindigd want er was maand opzegtermijn gehanteerd terwijl dit niet van toepassing is binnen de 14. Dagen termijn. Wederom weer gebeld en dit zou gecorrigeerd worden. Hiervan bevestiging ontvangen maar het bedrag € 42,00 is nog steeds niet gecrediteerd. Ben inmiddels door mijn belminuten heen en ben razend dat dit zo slecht wordt/is afgehandeld. Inmiddels een klachtenbrief naar KPN gestuurd, wie weet komt hier nog iets uit maar verwacht niks positiefs meer. Hele slechte service bij KPN.

@Anita1970 

Zou je de postcode + huisnummer + klantnummer aan jouw Forumprofiel willen toevoegen?


Is toegevoegd nu


Hoi Anita, welkom op het forum! Jammer dat er onduidelijkheid is ontstaan. Als je een Telfortabonnement hebt met interactieve tv en je neemt daar Digitenne bij, dan is het Digitenne abonnement gratis. Echter, omdat het Telfort abonnement en het Digitenne abonnement elk in een ander systeem zitten gaat die korting niet per direct automatisch. Die moet aan het Digitenne abonnement worden toegevoegd. Hierdoor kan het zijn dat je eerste Digitennefactuur, die over het algemeen al na een dag of twee binnenkomt, de korting nog niet heeft. Dat wil dan niet zeggen dat er geen korting komt, maar het kan dan zijn dat die op de volgende factuur dan pas staat (met terugwerkende kracht naar eerder).

Let op, dit geldt niet voor Telfort glasvezel, daarbij is Digitenne niet gratis. 

 

Je geeft aan vervolgens gebeld te hebben om te annuleren. Dat is je goed recht. Op dat moment zetten we de boel stop. Maar de slotfactuur, met de verrekening, krijg je dan een maand later, op de datum dat je anders de reguliere factuur zou hebben gekregen. Je hebt je gegevens ingevuld, dank daarvoor. Daarmee zie ik dat blijkbaar het stopzetten van de Digitenne inderdaad niet helemaal goed ging. Maar inmiddels is dat ook verholpen en is Digitenne niet meer actief. Je krijgt op 16 februari je slotfactuur met daarop correctie van de abonnementskosten. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit verrekend wordt tegen een openstaand bedrag. Ik raad je dan ook aan om de openstaande factuur van €42,55 alsnog te betalen. Je krijgt dit allemaal terug.


Beste Erik,

 

bedankt voor je reactie. 

Dat ik de factuur alsnog moet betalen vind ik onbegrijpelijk om vervolgens een maand later het bedrag weer terug re krijgen. Je zult begrijpen dat ik geen vertrouwen meer heb in KPN.

het is toch wen eenvoudige actie om de facruur te crediteren? Daarbij zou ik een doos toegestuurd krijgen om alle spullen weer rerour in te sturen. Ook dit heb ik nog steeds niet gehad.

Om het verhaal nog mooier te maken heeft een KPN medewerker mij geadviseerd om een 3e ontvanger te bestellen. Dit heb ik dus ook gedaan voor €5 per maand extra. Het is niet mogelijk om 3 ontvangers draadloos te hebben dus betekend dat we de 3e ontvanger moeten bekabelen wat niet mogelijk is. Omdat pakket nu is overgezetvan Telfort naar KPN wil ik u dan ook verzoeken om dit ook terug te draaien en het abonnement weer terug te zwtten naar oude. Ik hoor het graag


De facturatie loopt op maandelijkse basis. Tussentijdse aanpassingen, zowel positief als negatief, worden dan ook maandelijks verwerkt. Stel je facturatiedatum is de 15e van de maand. Als je dan op de 5e van een maand een wijziging zou doen in je abonnement, bijvoorbeeld het toevoegen van een extra zenderpakket voor €5, dan staat dit op de 15e ook op je factuur. Met de 5e dan als ingangsdatum van die extra kosten. Als je daarna op de 20e besluit om dat zenderpakket weer te verwijderen dan heb je de factuur al gehad. Je ziet dan pas in de maand daarna op de 15e die verwijdering op de factuur staan, met terugwerkende kracht naar de 20e van de vorige maand. Zo gaat het ook bij het stopzetten van een heel abonnement.

De creditering is al ingevoerd, alleen wordt die pas uitgevoerd op je volgende factuur. Dat is dan ook je slotfactuur.

Ik begrijp dat dit, gezien wat er verder aan onduidelijkheid is ontstaan, niet de gewenste situatie is, maar dit kunnen we niet veranderen. Het is je eigen keus of je de openstaande factuur betaalt. Ik kan alleen maar aangeven dat als je het niet doet het achterstalligheidsproces (betalingsherinneringen etc...) geautomatiseerd gaat lopen. Zoals ik aangaf, ik weet niet zeker of de uitbetaling van de credit weggestreept kan worden tegen een openstaand bedrag. Zo niet, dan krijg je dat je geld krijgt uitbetaald en dat de eerdere factuur open blijft staan. Die je dan vervolgens alsnog moet betalen. Vandaar mijn aanraden om de factuur nu te betalen en de credit af te wachten.

 

Wat betreft de derde ontvanger, je vaste abonnement is nog steeds Telfort. Die zijn nog niet over naar KPN, dat zal pas op later moment gebeuren. Dat betekent ook dat ik op dit moment nog geen inzage heb in dat abonnement en je hiermee helaas ook nog niet kan helpen. Normaliter zou ik je vragen om naar het Telfort forum te gaan hiervoor. Maar, omdat het om zoiets relatief kleins gaat heb ik hier een Telfortcollega aan de jas getrokken. Die heeft de derde ontvanger weer verwijderd. Je krijgt daarvan per e-mail een bevestiging.

 

Het ontvangen van een retourdoos kan tot twee weken duren. Je krijgt vanuit de Telfortwijziging ook een retourdoos. Mocht je tegen die tijd er nog geen hebben gekregen voor de Digitenne, dan mag je de Digitenne apparatuur bij de Telfortretour instoppen. Dit gaat namelijk naar hetzelfde adres en wordt daar dan weer uitgezocht.


Goedemiddag,

Inmiddels heb ik 1 retourdoos ontvangen en zal de digitenne en 3e ontvanger van Telfort hierin retour sturen.

Ik ben van de week gebeld door KPN medewerker en hij gaf aan dat de factuur is gecrediteerd en de openstaande factuur dan ook niet hoef te betalen. De bevestiging hiervoor is onderweg. 

Ik heb echter nog geen bevestiging gehad van crediteren terwijl ik wel per post een aanmaning heb ontvangen. Graag wil ik dan ook weten wat nu de bedoeling is. Wordt het openstaande bedrag gecrediteerd of moet ik eerst het bedrag betalen om vervolgens weer van KPN te ontvangen?

 

Graag reactie

 


Je krijgt van een creditering ook normaliter geen bevestiging. Als dat wel gezegd is, mijn excuses, Anita. De credit staat in het systeem en krijg je op de slotfactuur van 16 februari uitbetaald. Omdat je de eerste herinnering nu al hebt ontvangen raad ik je aan om wél nu eerst te betalen. Je krijgt het geld dan in februari van ons terug.


Bedankt voor je reactie. De factuur zal ik voldoen en ga ervan uit dat het met de creditfactuur goed gaat komen. Graag wil ik wel weten wat het creditbedrag is.


Je krijgt de volle €42,55 terug, Anita.


Heel fijn!!! Dank je wel voor je reacfie