Skip to main content

Goede middag, 

Ik krijg E016 foutmelding op 1e CAS-nummer in mijn profiel

Kan iemand die s.v.p. voor me heractiveren.

Alvast bedankt

Rob

Hallo @RoGi ,

Zet de ontvanger alvast aan op NPO1. Een moderator gaat dan een activatiesignaal versturen.


kan NPO1 niet selecteren. 


Als ik van 4 terug wil gaan naar NPO3 krijg ik melding “vergrendelde zender” “vul hier uw pincode in” 


Het is nu wel gelukt. Hij staat op NPO1


Ik heb ze allemaal even weer een zetje gegeven. Ze moeten weer werken. 


Hallo Bart.

Wil je het 1e CAS-nummer nog een keer een zetje geven. Ik heb daar nu alleen 1-2-3 op


Hallo @RoGi ,

 

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 


ik heb dit gedaan maar zonder resultaat. Heb alleen nog mar 123


Laat de ontvanger op CNN staan. Niet zappen! Het kan wel een uurtje duren voordat het activatiesignaal wordt opgepikt.


Dan moet deze nu weer gaan werken!


 

Bedankt. Hij doet het weer.


Mooi zo! :thumbsup_tone3:  


Graag gedaan. :)