Skip to main content

Bij opstarten op de camping deze melding, wel eerste 3 zenders maar geen andere zenders. 
 

gaat al maanden fout met incasso, wordt niet gedaan door KPN. Gevraagd om contact bij handmatig overmaken, tot op heden ook niet gebeurd. Graag snel reactie 

Hoi @Daniellehendriks ,

Als er niet geincasseerd wordt, vraag ik mij af of er wel een lopend abonnement geregistreerd staat.

Hoe komen we daar achter? : 

 


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar
    • Kies ]HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de nBLAUWE KNOP]
    • Ga naar lRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 


Beste deze heb ik genoteerd in mijn profiel en maak telkens bij herinnering per app over. Dit al een aantal keer aangegeven maar geen reactie gehad. Volgens tv is er een actief basisabonnement en er is ook telkens betaald 


 

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Coevorden is dat kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Het is niet zo dat je dan meteen beeld hebt, de activatie kan wel tot een uurtje duren. Laat de ontvanger na het doorlopen van deze instructie aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

 


@Daniellehendriks Ik heb het Cas-nummer voor je geactiveerd! Zou je stap 3) van deze pagina willen uitvoeren? 
Ik kijk direct even mee naar de incasso's waar je het over hebt.


@Daniellehendriks Haha, ik had de reacties van Noordzee helemaal niet gezien, topper ben je! 
​​​Betreft de betaling, niets aan het handje. Het laatste factuur staat nog open, deze kun je handmatig overmaken. Als je graag de automatische incasso weer wilt activeren, dan kan ik mandaat voor je aanvragen.  Schrijven wij het gewoon weer af vanaf volgende maand. 


@Daniellehendriks Haha, ik had de reacties van Noordzee helemaal niet gezien, topper ben je! 
​​​

@Lisa : Ken je dat spreekwoord?:    Al is Lisa nog zo snel…….


Hoi @Lisa en @Noordzee ,

 

inmiddels werkt het allemaal weer 😃. Bedankt voor het regelen. 
 

@Lisa , ik ga ervan uit dat ik zoals gebruikelijk een smsje krijg voor deze maand en dat volgende maand de incasso weer gewoon wordt gedaan. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Danielle Hendriks 


Top:thumbsup_tone2: , en graag gedaan natuurlijk…. 


@Daniellehendriks Daar ga ik wel vanuit ja!  Heb nog even gespiekt. Als je nou geen sms ontvangt zoals je gewend bent, geef hier gerust een gil. 

Fijn dat het weer werkt trouwens.:hugging:


Reageer