Skip to main content

Ik heb een ZXV7200 kunnen kopen, kan ik deze dan ook activeren ?

Er is een KPN ITV abonnement, dus met een gratis digitenne abonnement!

Hallo @gwri ,

Nee, dat kan niet. Je kunt wel jouw abonnement uitbreiden met Digitenne. KPN gaat jou dan een huurontvanger opsturen. Dan betaal je daar vijf euro per maand voor zolang je Digitenne aanhoudt. 

Die ontvanger die je zelf gekocht hebt, kun je alleen gebruiken voor de NPO-zenders en de regionale zenders. KPN gaat daar geen abonnement op zetten. 


Er is een KPN ITV abonnement, dus met een gratis digitenne abonnement!

Die heb ik nog nooit eerder gezien. Waar ben je deze tegen gekomen?

 

Zoals @Noordzee al omschreef, als je iTV hebt van KPN dan kun je je pakket uitbreiden voor 5 euro per maand met Digitenne inclusief apparatuur. Een los abonnement voor Digitenne kost je 18 euro per maand, ook inclusief apparatuur in bruikleen.


Er is een KPN ITV abonnement, dus met een gratis digitenne abonnement!

Die heb ik nog nooit eerder gezien. Waar ben je deze tegen gekomen?

 

Tot een paar jaar terug was dit mogelijk met het oude Digitenne via DVB-T en als ze zelf (heel lang geleden) (voor 2010 ofzo) een koopontvanger hadden gekocht. Sinds de start van het nieuwe Digitenne (2018-2019) is het niet meer mogelijk om gratis naar Digitenne te kijken. Je kunt nu alleen nog maar ontvangers huren van KPN. 


Tot een paar jaar terug was dit mogelijk met het oude Digitenne via DVB-T en als ze zelf (heel lang geleden) (voor 2010 ofzo) een koopontvanger hadden gekocht. Sinds de start van het nieuwe Digitenne (2018-2019) is het niet meer mogelijk om gratis naar Digitenne te kijken. Je kunt nu alleen nog maar ontvangers huren van KPN. 

Klopt, die wist ik inderdaad, vandaar dat ik ook benieuwd was waas @gwri dat gezien had 😁


Nu wil ik bij mijn itv abonnement in het voorjaar en in het najaar een maand digitenne ivm vakantie.

dan moet ik dus iedere keer de ontvanger terugsturen en weer bestellen.

dat is toch uitermate omslachtig


Nu wil ik bij mijn itv abonnement in het voorjaar en in het najaar een maand digitenne ivm vakantie.

dan moet ik dus iedere keer de ontvanger terugsturen en weer bestellen.

Zo werkt dat inderdaad.


Het is inderdaad omslachtig maar helaas is er geen andere optie. Echter, is het een kleine moeite om voor de vakantie het pakket aan te vragen en op te halen en na de vakantie terug te brengen. Misschien dat je dan in combinatie met de factuurperiodes in totaal 20 euro per jaar kwijt bent. Je kan het pakket ook aan laten staan, kost 5 euro per maand en dan hoef je niet steeds heen en weer maar de vraag is of dat verschil van 40 euro op jaarbasis je die moeite besparen waard is.