Skip to main content

Hallo,

Ik heb een insteekkaart. Na veel gedoe ontvang ik nu alleen Ned 1,2 en 3. De andere kanalen zijn wel gevonden, maar krijg mededeling kijk je smartcard na.  Wat nu? 

Dan zul je abonnement moeten nemen.
digitenne.nl

Je weet nu dat de TV geschikt is.
Althans, de codec, want er is beeld.

Hallo ​@Yowi ,

Het CI+-module van Digitenne is een 1.4 module. Jouw TV moet dat type CI+ wel ondersteunen. 

Er zijn ook TV's in omloop die een ouder model CI+-aan boord hebben. 
Je kunt dit terugvinden in de handleiding van jouw TV.

Als jouw TV wel geschikt is, dan moet het CI+-module wel geactiveerd zijn.

Dat gebeurt automatisch als je jouw TV een uurtje op NPO 1 zet. 

Hoe installeer je de CI+ module?

Het installeren van de CI+ module doe je in vier simpele stappen:

1. Steek de Digitenne CI+ module goed stevig klem in de speciale ingang aan de zij- of achterkant van je televisie
2. Sluit de antenne en de extra voedingsadapter aan
3. Zet de televisie aan
4. Volg de instructies op het scherm

https://www.kpn.com/televisie/digitenne/insteekkaart

Veel van de problemen met Digitenne kun je gemakkelijk ook zelf oplossen met behulp van de Digitenne Manager.

Veel van de problemen met Digitenne kun je gemakkelijk ook zelf oplossen met behulp van de Digitenne Manager.

Aha, handig, alhoewel :

Ja, ik heb al geruime tijd geen abonnement meer, maar toch.

Admin: afbeelding in spoiler gezet zodat dit niet afleidt van het daadwerkelijke probleem van topic starter

Aha, handig, alhoewel :

Ik heb een andere fout-melding, maar ook niet minder leuk

Admin: afbeelding in spoiler gezet zodat dit niet afleidt van het daadwerkelijke probleem van topic starter

digitenne.nl

Die heb ik zeker wel, anders had ik de CI kaart niet….

Aha, handig, alhoewel :

Ik heb een andere fout-melding, maar ook niet minder leuk

Dat krijg ik dus ook te zien. En daar blijft het bij?

@Yowi ,

Ik ga er nu vanuit dat je ondertussen jouw TV hebt gecheckt en dat die geschikt is. (Zie mijn eerste reactie.) 

En dat de insteekkaart er goed inzit en dat je de TV al geruime tijd aan hebt gehad op NPO 1. Het typische is, is dat jij volgens een eerder topic al zeker elf maanden een insteekkaart in gebruik had. Heb je iets gewijzigd? 

Blijft het probleem: 

Mogelijk staat jouw abonnement niet goed (meer) geregistreerd bij KPN. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

digitenne.nl

O pardon, dat had ik nog niet begrepen, voor de vrije zenders is die niet nodig.

Module geplaatst met de groene sticker naar de muur??!!!

...tv geschikt is...

En toch is láng niet elke tv geschikt voor de module ook al heeft ie DVB-T2 HEVC en 'geschikt voor CI 1.4). Er zijn meer tv's NIET geschikt dan wel.

Samsungs hebben bijvoorbeeld die specificatie, maar werken toch niet met de module. Tenzij…. de tv in Duitsland is gekocht. 

Zou je hier het merk en type willen vermelden?

Volgens een eerder topic had hij bijna een jaar terug al de insteekkaart werkend. Waarschijnlijk heeft hij de TV een tijd niet gebruikt en werkt Digitenne nu niet meteen. Of hij heeft het abonnement net weer geactiveerd ivm het kampeerseizoen. Vandaar mijn verwijzing naar de klantenservice als de TV na een uur nog steeds niet werkt op alle zenders. Mogelijk staat er iets niet goed bij KPN.

Volgens een eerder topic had hij bijna een jaar terug al de insteekkaart werkend. Waarschijnlijk heeft hij de TV een tijd niet gebruikt en werkt Digitenne nu niet meteen. Of hij heeft het abonnement net weer geactiveerd ivm het kampeerseizoen. Vandaar mijn verwijzing naar de klantenservice als de TV na een uur nog steeds niet werkt op alle zenders. Mogelijk staat er iets niet goed bij KPN.

Heb al heel lang met de KPN service aan de telefoon gezeten, stuurt een nieuwe insteekkaart en belt dan weer op of die het wel doet. Prettig geholpen.

Hallo ​@Yowi, we zijn inmiddels een paar dagen verder. Doet de nieuwe insteekkaart het inmiddels? 

Reageer