Skip to main content

Ik krijg ineens Foutcode E033-0 in beeld. Ik lees in andere berichten dat het kan worden veroorzaakt als Digitenne langere tijd niet is gebruikt, maar ik gebruik het iedere dag.

Inmiddels mijn CAS-nr op mijn profiel toegevoegd en het modem op mijn RF-kanaal (27) gezet.

Kan dit zo snel mogelijk worden opgelost zodat ik ook het nieuws weer kan volgen?

Groet, Peter

@Peter Neehus

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Last de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Er zijn nu nog geen moderators aan het werk. Dus het kan even duren. 


CNN zit bij mij op kanaal 30. Moet ik nou 27 (mijn RF-kanaal) of 30 (CNN)gebruiken?


Handmatig zoeken op het RF-kanaal 27. Dan vind je 7 TV-zenders.

Zet de ontvanger dan op CNN. 


De bedoeling is dus  tijdelijk maar even 7 zenders in jouw ontvanger staan, zodat de heractivatie kan plaatsvinden. 


Dit is de oplossing niet. Hij is erg snel klaar met zoeken, 7 zenders, 100% signaal, maar dankrijg ik meteen weer foutcode E033-0.


Peter, graag even geduld. 
 

Er moet een activatiesignaal verstuurd worden door een moderator, maar die zijn nu nog niet aan het werk. 
 

Laat de ontvanger op CNN staan en doe de TV uit. In de loop van de ochtend wordt het activatiesignaal verstuurd. 


Oke, ik wacht het even af.


Hallo @Peter Neehus Ik heb het signaal inmiddels verstuurd! Laat je weten of het werkt? 


Dank je wel Bart, het werkt weer.


Mooi zo Peter, dat is best snel gefixt. En graag gedaan natuurlijk.


Reageer