Skip to main content

Goedemiddag, nu ruim een jaar geleden hadden we hetzelfde probleem de digitenne geeft foutcode E016-0. alleen NPO 123 zijn te zien. In deze topic is het antwoord nog te zien. Toen zat het probleem aan jullie kant met een vreemd systeemtechnisch mankement maar ik denk dat er nu hetzelfde mis is.

Zou u dat kunnen controleren ?

Daarnaast hebben wij recent een brief ontvangen waarin word vermeld dat ze na 8 juni de oude digitenne ontvangers gaan verwijderen omdat wij  niets meer hebben laten weten om ze om te ruilen?

Beetje vreemd want die zijn allang omgeruild want toen hadden we ook de bovengenoemde foutmelding. Misschien heeft het een met het ander te maken ?

De digitennes zijn al wel langere tijd niet aan geweest omdat we er meestal de voetbalwedstrijden op kijken en zoals u weet ligt dat al een tijdje stil.

 

Graag zouden we willen weten wat er aan de hand is ? Bedoel omruilen heeft geen zin want dat zijn ze al en nu kwamen we er onlangs achter dat ze een foutmelding geven zoals genoemd.

 

Hoor het graag wat er aan de hand is.

 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

John van Mook 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ha @JvM55 Ik heb je allereerst even een nieuw topic gegeven; dat houdt het één en ander wat overzichtelijker. 

Goedemiddag, nu ruim een jaar geleden hadden we hetzelfde probleem de digitenne geeft foutcode E016-0. alleen NPO 123 zijn te zien. In deze topic is het antwoord nog te zien. Toen zat het probleem aan jullie kant met een vreemd systeemtechnisch mankement maar ik denk dat er nu hetzelfde mis is.

Zou u dat kunnen controleren ?

 

Ja, dat kan ik zeker. Deze foutcode ontstaat wel eens bij nieuwe ontvangers én bij ontvangers die een tijd hebben uitgestaan. Dat laatste is bij jou het geval. Ik kan 'm weer activeren voor je. Gaat om de ontvanger met het CAS ID dat al in je profiel staat? 

Daarnaast hebben wij recent een brief ontvangen waarin word vermeld dat ze na 8 juni de oude digitenne ontvangers gaan verwijderen omdat wij  niets meer hebben laten weten om ze om te ruilen?

Beetje vreemd want die zijn allang omgeruild want toen hadden we ook de bovengenoemde foutmelding. Misschien heeft het een met het ander te maken ?

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Met elkaar te maken heeft het niet. Wellicht staat er in de administratie iets niet goed. Hoeveel Digitenne-ontvangers heb je van ons? 


We hebben 2 Digitenne ontvangers beide staan ook genoemd in mijn profiel. Beide ontvangers hebben hetzelfde probleem. Ze missen beide de extra zenders. Beide zijn langere tijd niet gebruikt.


Hoi @JvM55 ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvangers op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Ik vraag de webcare voor het versturen van een activatiesignaal. Dit zal in de loop van de avond gebeuren. Dus nog even geduld…

 


Ik heb ze inmiddels ververst, maar niet helemaal zoals het zou moeten. Degene met 571 op het einde lijkt nog niet goed te staan. Ik kan dit zelf niet in orde maken en laat het door een andere collega uitzoeken. De andere moet inmiddels wel werken. Zodra ik beide online heb, laat ik het nog even weten!


Inmiddels staat alles goed en moet het helemaal werken! Volg het zender zoeken even zoals Noordzee hierboven aangeeft, dan moet het goed komen. Zo niet, laat het vooral weten!


Hoi @JvM55 ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvangers op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Ik vraag de webcare voor het versturen van een activatiesignaal. Dit zal in de loop van de avond gebeuren. Dus nog even geduld…

 

@JvM55 

Heb je al beeld op beide ontvangers? 


Helaas verschillende malen handmatig laten zoeken  en daarna op CNN maar geen beeld en weer dezelfde foutmelding. Precies gevolgd zoals gevraagd maar geen resultaat helaas.


De bedoeling is dat je de ontvangers aan laat staan totdat het activatiesignaal is opgepikt. Zo’n activatiesignaal is tijdelijk, een dag later werkt het niet meer. 
 

Dus doe nu met beide Ontvangers nogmaals de onderstaande instructie en laat de ontvangers aanstaan. De TV’s kunnen wel uit. Dan kan één van de moderators nogmaals de activaties regelen. 

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvangers op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Ik vraag de webcare voor het versturen van een activatiesignaal. Dit zal in de loop van de avond gebeuren. Dus nog even geduld…

 

 


Hoi @JvM55 . Hier gaat iets nog niet helemaal zoals het moet.

Ik heb het cas id wat je in je profiel hebt genoemd een duwtje gegeven. Maar ik zie ook nog een oude tuner in onze administratie staan. 

Jij hebt twee kastjes toch? Zou jij ook het Cas id van die andere in het profiel willen zetten want anders heb ik sterk het vermoeden dat die het over een tijdje ook niet meer doet. 

Wil je mij een seintje geven als dat gebeurt is?


@JvM55 Excuus. Ik zie dat je dat andere cas id ook in je profiel hebt staan.  IK ga me daar nu even in verdiepen.

 


@Erwin_

Ik zie in het forumprofiel twee CAS-ID-nummers staan! 
 

edit: Je hebt het gezien👍


Als het allemaal goed gegaan is, is die andere nu écht uit de administratie.   Ik spreek de hoop uit dat beide nu werken.

Aangezien @Marcia_ ook al eens hosanna heeft geroepen en waarschijnlijk precies dezelfde stappen heeft doorlopen als ik, ben ik nog een beetje terughoudend ;-) 

Ik lees het wel. 


@JvM55 

Heb je de ontvangers aangezet?


Ja de ontvanger staat aan.


En nog steeds geen beeld op CNN?

Laat de ontvanger de hele nacht aanstaan en check morgenochtend of je beeld hebt op alle zenders. 


Goed bericht beide digittenes doen het weer alle zenders zijn weer terug.

bedankt voor de support !!!

met vriendelijke groet

john van mook


Ah TOP👍, en graag gedaan natuurlijk....


Reageer