Skip to main content

foutcode EO 16-0 digitenne Ontvang alleen zenders 1,2 en 1 regionale

graag z.s.m adm aanpassen

 

 

Admin: adresgegevens verwijderd en opgeslagen in je profiel

 

 

 

Hallo @evertjangoos ,

Dan kun je nu  het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Beste @evertjangoos, welkom! Ik heb je ontvanger een reset gegeven en het zou nu weer moeten werken als je de stappen hierboven volgt! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


@evertjangoos 

Heb je nu beeld op alle zenders? 


ik heb alles geprobeerd maar geen succes

ik heb nog steeds zenders 1,2 en 3 en 1 regionale

 

het lukt mij niet 

graag herstellen 

 


@evertjangoos 

In welke plaats ben jij nu? 


7721 DX Dalfsen 


OK @evertjangoos ,dan wordt de instructie net wat anders.  

Dan kun je nu  het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Dalfsen is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Hallo @evertjangoos Ik heb nogmaals het activatiesignaal verstuurt. Probeer de zenders opnieuw te zoeken zoals hierboven staat en laat je ontvanger dan uur lang op NPO 1 staan. Dan blijft het daarna ook goed gaan. 


@evertjangoos 

Heb je nu wel beeld op alle zenders?