Skip to main content

Foutcode digitenne. Zie mijn profiel voor de gegevens. 

Dank. 

Digitenne is al een tijdje niet gebruikt... 


Hallo @Lodewieck ,

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Best is dat RF-kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN (dan kan enige tijd duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.   


Hallo @Lodewieck Welkom hier! Deze foutmelding kun je inderdaad krijgen als je Digitenne een tijd niet hebt gebruikt. Ik heb het activatiesignaal zojuist weer verstuurd. Zoek de zenders even opnieuw en laat je ontvanger minstens een uur op dezelfde zender staan. Dan doet ‘ie het weer zonder problemen! 


Hoi, ik weet niet welke van de 2 oplossingen het hem deed, maar het werkt weer. Bedankt @Bart en @Noordzee


En nog even dit: de link in deze zin werkt niet meer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Of wordt hier de comm. mee bedoelt :-) 


Graag gedaan:thumbsup_tone4:

En die link in die zin is geen link, maar even een extra duidelijke aanwijzing om dat seintje gegeven. :relaxed:

 


Reageer