Skip to main content

Ik krijg deze foutmelding en kan alleen ned 1,2,3 kijken,  naar fabrieksinstellingen terugzetten heeft ook niet geholpen helaas!

mvg Ferdie

 

@triplefff en @Reaction3 

Wil je je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, naam contractant, CAS-id van je tuner

Dan kan je ontvanger Door een moderator weer worden opgestart.


Is al ingevuld!

 


Prima, de moderator komt hier vanzelf langs. 

 

Wil je het zender zoeken daarna nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan, net zolang totdat je beeld hebt. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 


Werkt helaas voor geen meter, krijg met 100% signaal maar 7 zenders en dan stopt hij ermee!

 


@triplefff 

Ja, dat is voor nu logisch. Zet de ontvanger op CNN en wacht op de moderator. Die verwacht ik later vanavond. 

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. Nu nog niet. 

 


Oh ok dacht dat dit al gebeurd was!


En je zegt dat ik de ontvanger op CNN moet zetten kanaal 28 maar die heb ik niet!


Nee, je moet een niet opdracht zenders zoeken geven, maar dan op de wijze handmatig zenders zoeken.  Je kunt dan zoeken op RF-kanaal 28. 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Heb ik ook gedaan maar dan krijg ik maar 7 zenders en geen CNN kannal 28!


op kanaal 28 zit RTLZ bij mij


En CNN zit op 30


Laat jouw ontvanger op CNN staan, net zolang tot er beeld is. Het kan even duren, maar de kans is groot dat het vanavond wordt opgelost. 

 

Nu eerst wachten op een moderator. 

 


:thumbsup_tone1:


Hay @triplefff, welkom terug op het KPN forum. Zo te zien heeft Noordzee je hier keurig opgevangen. Nu ben ik aan de beurt. En dat was zo klaar, je had je profiel gelukkig aangevuld. Wil je de verdere instructies van Noordzee opvolgen? Dan heb je zo weer beeld :)


@triplefff 

Hoe is het nu met de ontvangst? Heb je alweer beeld ? 

 

 


Ja dank je voor de goede hulp, maar ik lees dat het probleem veroorzaakt wordt door het langdurig uit hebben staan van de ontvanger [255 dagen] dit is wat ons betreft dus niet waar!

Maar het werkt weer en dat is het belangrijkste!

 

mvg Ferdie Jansen

:thumbsup_tone1:


Graag gedaan.👍

Voor nu is inderdaad het belangrijkste dat alles het weer doet. 


Terecht opgemerkt, @triplefff. Ik heb de vraag intern uitgezet, voor een paar maanden terug was deze foutmelding aan 255 dagen geen actief signaal toegekend. Dat is blijkbaar veranderd. Het voornaamste is dat alles weer werkt! Bedankt voor je positieve bericht :)  


@Nadia 

Ik heb hier een idee over. Het activatiesignaal loopt zoals bekend via het RF-kanaal van o.a. CNN. Mogelijk gaat de tussentijdse noodzakelijke activatie niet goed als die frequentie met een lagere signaalsterkte wordt ontvangen dan een andere frequentie.

 

Dit zou de sterke toename van dit soort meldingen verklaren.

 

Een oplossing zou zijn om activatiesignalen via alle frequenties te versturen in plaats van alleen maar via NTS4.  Maar dat vergt een aanpassing in het zenderpark. 


Ik vermoed ook dat we het in die hoek moeten zoeken, @Noordzee. Misschien is er (nog) een andere reden, ik laat het uitzoeken. Tnx! 


Reageer