Skip to main content

Ik heb alles al geprobeerd maar t werkt nog steeds niet

@Fridus

Dan gaan @Lisa en ik voor jou aan de slag. 

 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Last de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


@Fridus Welkom op ons KPN Forum! Zoals je ziet is Noordzee er weer als de kippen bij :chicken:. Top, dat je het CAS-ID al hebt toegevoegd aan je profiel. Ik heb een activatiesignaal gestuurd naar het kastje. Ik ga er vanuit dat je binnen één uur weer beeld hebt. Om hier zeker van te zijn, wil ik je vragen de stappen van Noordzee te doorlopen. :grin:


@Fridus 

Heb je alweer beeld op alle zenders ? 

 


Nee nog steeds niets 

Maar ik ga volgende week bij een winkel langs 

dan gaat het wat makkelijker 

en hij staat op de camping en ik ben nu alweer thuis

 

in ieder geval bedankt voor de moeite

mvg Fridus 


Naar een winkel gaan is niet de oplossing. Een winkel kan geen activatiesignaal verzorgen. 

Meldt je volgende week gewoon weer hier op het forum. Of bel met 0800-0402.

In welke plaats ligt jouw camping? 

 


@Fridus Aah, dat is jammer om te horen. Je kunt inderdaad het beste telefonisch contact opnement met onze klantenservice. Communiceren via de telefoon gaat net wat sneller dan via het Forum. :speak_no_evil:


@Fridus @Lisa 

Ik vermoed dat de camping in een andere regio ligt dan zijn woonplaats. En dat klopt het door mij opgegeven kanaalnummer 27 niet. 

Als Fridus de locatie van de camping opgeeft, dan kan ik het juiste RF-kanaalnummer opgeven waarop handmatig zenders gezocht moet worden.


@Fridus 

Kun je mij nog even de locatie (plaats) van jouw camping opgeven? Want dan kan ik jou een nieuwe aanwijzing geven voor het terugkrijgen van beeld op alle zenders ? 

 


Reageer