Skip to main content

Goedemiddag. Ik krijg foutcode E033-0 terwijl eergisteren alles het nog deed. Heb alle gegevens in mijn profiel ingevuld. Graag hulp. Akvast bedankt

 

Hoi @Donna2020 ,

Goed dat je stap 1 al zelf hebt geregeld ! 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


Bedankt voor de snelle reactie. Bovenstaande heb ik gedaan. Klopt het dat er dan geen zender gevonden wordt? 


Nee @Donna2020 , Dat klopt niet . Im welke plaats ben jij momenteel? Ik ben uitgegaan van jouw woonplaats, maar als je nu ergens op een camping zit, krijg je van mij een andere RF-kanaalnummer. 

 


Klopt. Ik zit in Ouddorp. Postcode 3253 LV


Dit is denk ik RF kanaal 21. Hier vindt hij wel zenders

 


Nee, waarschijnlijk RF-kanaal 35. Komen daar zeven zenders binnen?

(In Ouddorp is de ontvangst wel lastig, zet de antenne zo hoog mogelijk) 

  


Klopt. Er komen 7 zenders binnen.. Antenne staat hoog. Continu tussen 80 en 100%.


Laat de ontvanger dan nu op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator (waarschijnlijk wordt het @Lisa ) moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


@Donna2020 Ik heb je voorzien van een activatiesignaal!! :smiley:


Klopt. Alles doet het weer. 

Bedankt voor de snelle service


Ah fijn dat je al zo snel beeld hebt. :thumbsup_tone3:  En graag gedaan natuurlijk… 

 


Reageer