Skip to main content

Ik heb een foutcode E033-0. 

Hallo @Erikjedevaal ,

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Gedaan, noordzee


Prima @Erikjedevaal ,

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


Oké hij staat nu op cnn. Dank je wel!!


@Erikjedevaal Welkom hier! Ik kan het CAS-ID helaas niet vinden. Zou je deze nogmaals willen toevoegen aan je profiel? Dan geef ik je een activatiesignaal. 


Hij sta nu bij de opmerkingen ik had hem verkeerd gezet.  Wil je het als nog doen. Grt erik


Fijn @Erikjedevaal ,

Lisa is voor vandaag gestopt met werken, maar misschien heeft @Alex_P nog wat tijd voor jou? 


Ow ook lekker voor haar.  Dat hoop ik wel eigenlijk. 


Heb ik. Maar wauw. Op je opgegeven postcode en huisnummer vind ik 30 aansluitingen en geen enkele op jullie achternaam. Heb je ook een klantnummer voor me? Dit staat op je factuur of Mijn KPN. Of staat het misschien op een andere naam of een ander adres? 


Heb ik niet. Het is van Anja damen/ van der Zande 


Van der Zande vind ik wel, dankjewel. Ik heb de activatie in gang gezet. 


Yesss hij doe het!! Dank jullie wel!!


Reageer