Skip to main content

Hallo, ik ben nieuw hier en ik ben Sanne.

Ben op de camping, en heb dus de foutcode E033-0., Wel beeld op 1,2,3 en tv NH. Gisteren werkte alles nog en niet zoals in veel topics lang uit geweest. Wat hebben we gedaan, 2 uur gewacht, opnieuw inlezen, stroom er af terug naar fabrieksinstellingen en ok nog handmatig zoeken met ik dacht no: 44. Basis staat op 'ja', geen achterstand. CAS *

Wie heeft de oplossing, dank je en groetjes.

*Admin: gegevens in profiel gezet i.v.m. privacy.

Er zijn weer nieuwe hulptroepen onderweg, @Erik_ gaat jou verder helpen. 

 


Ik zie hier dat jouw CAS ID nu ook (weer) als geactiveerd staat, Sanne. Heb je inmiddels weer beeld?


Hallo Erik, probleem blijft.


Ai, dat is jammer. Het zou nu gewoon moeten werken. Ik heb hem voor de zekerheid een refresh gegeven. Experimenteer nog wat met de antenneplaatsing (ook al geeft hij een 100% signaal), een minieme aanpassing kan al voldoende zijn. Probeer daarna opnieuw het handmatig zoeken.

 

 

De volledige procedure voor handmatig zoeken: 

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar amenu] en kies iZENDER ZOEKEN]
    • Kies iHANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de BLAUWE KNOP]
    • Ga naar aRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (27)
    • Ga dan naar aSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

 

 


Hallo Erik,

wat het verschil tussen refresh en geactiveerd is weet ik dan niet.

Maar zonder het opnieuw zoeken, antenne draaien o.i.d, BEELD, dat is dan ook weer schrikken.

Jammer dat het zolang geduurd heeft, ik had retouradres en de manier van opzeggen al opgezocht,     De ontvanger was anders wel voor 1 augustus terug gestuurd naar de eigenaar.

Is er nog een oplossing tegen storen van sommige vliegtuigen, veel vliegverkeer hier bij Bloemendaal. Zowel de binnen-als (oude) buitenantenne reageren op sommige vliegtuigen. Is dat soms ook de reden van het probleem E033-0 hier?

Graag hoor ik. 

Vanaf hier bedankt, we gaan de zon weer in en vanavond de tv maar eens aanzetten.

Bedankt en groet, Sanne.


Fijn dat je (eindelijk) dan beeld hebt op alle zenders ! 

De vliegtuigen hebben niet met die foutcode te maken. Tegen dat soort storingen is niet heel veel te doen. De nieuwe Funke V5 antenne kun je ook buiten plaatsen, dat zal allicht iets helpen.

Maar voor dat soort externe storingsbronnen is geen allesverhelpende oplossing voorhanden. Het blijft ontvangst via de ether.

    

 


Ik wist niet dat vliegtuigen ook al storingen kunnen veroorzaken (ik woon zelf ook vlakbij een regionaal vliegveld). Uit interesse @SanneKL , heb je een ZXV7200 of een Rebox 2800 ontvanger?


Heel goed om te lezen dat het nu toch opgelost is! Mijn excuses dat dit inderdaad lang heeft geduurd.:unamused:


Hallo Walter, aan  reactie boven jou, kan dit niet aan de vliegtuigen liggen. We hebben een zxv ontvanger en tot nu geen problemen meer..


Marcia, dank je voor reactie. Maar ik had voor 01-08 wel de boel opgezegd. Geen kosten meer aan iets wat niet werkt. Groet Sanne.