Skip to main content

Deze foutmelding krijg ik nu weer, gisteren eindelijk de ene foutmelding getrotseerd nu krijg ik deze weer. En wat moet ik nu weer doen?????????

 

 

@Dtje5

Deze foutcode zie ik voor het eerst. Duidelijk is dat er iets niet goed gaat. 

Heb je al geprobeerd om de ontvanger van de stroom te halen en daarna opnieuw op te starten.?

Als de foutcode dan blijft verschijnen, vrees ik dat de ontvanger kapot is. Dan kan een moderator jou een nieuwe ontvanger opsturen. 

 


Kapot!!! Heb net een nieuwe gekregen. En hij heeft t wel gedaan


Beste @Dtje5, dit is wel heel erg balen 😞 Ook ik heb deze melding nog niet eerder gezien en stuur deze door naar de technische collega's. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug. Excuses voor het ongemak! 


Maar ondertussen kunnen wij geen tv kijken, met al die foutcodes. 

Maar betaal er wel voor!


Mijn vriend heeft net gekeken en hij doet t weer!

En hopelijk voor langere tijd. Maar ben wel benieuwd wat die foutcode was, omdat jullie het nog nooit gezien hadden


Fijn dat het weer werkt, @Dtje5 . We tasten nog wel in het duister over die foutcode en laten je zo snel mogelijk weten wat het nou precies betekent. Uiteraard hoop ik dat het nu goed blijft!


Ik ben ook benieuwd. Ook benieuwd wie er achter dat telefoonnummer 123-4567890 zit. Wel een beetje rare melding! 

 


Dat vonden wij ook


De technische mensen willen deze ontvanger toch graag hebben voor verder onderzoek, ondanks dat hij het nu weer doet. Dit is namelijk een foutcode die zij ook niet kennen. Dus we zijn heel benieuwd wat dit nu is. Daarom heb ik zojuist een servicewissel ingepland. Dat wil zeggen dat er morgen,  12 februari, een nieuwe ontvanger wordt bezorgd op het servicepunt in de Plus aan de Wetering. Je krijgt per sms bevestiging hiervan, en morgen nog een als het nieuwe pakket bij de Plus ligt.

 

Je levert dan bij de Plus de oude ontvanger in, samen met z'n stroomkabel. Verpak het geheel in een doosje en noteer daarop onderstaande adres. Let op: in de sms die je krijgt staat een ander adres. Die moet je negeren. In dit geval moet de ontvanger naar dit onderstaande adres zodat hij bij de Digitenne mensen uitkomt in plaats van bij de reguliere logistieke afdeling. Mocht het servicepunt hier onverhoopt moeilijk over doen, weiger dan de wissel en laat het hier weten, dan gaan we een andere manier proberen om een nieuwe ontvanger bij je te krijgen.

 

KPN Digitenne (nav foutcode E162-0)

Antwoordnummer 574

1100 VD Amsterdam

 


Oké prima, hopen dat ze niet moeilijk doen bij het omruilen. 

Bedankt 👍


En @Dtje5 ? 

Deden ze moeilijk bij het omruilen? 

Heb je de nieuwe ontvanger ala werkend? 

 

 


En @Dtje5 ? 

Deden ze moeilijk bij het omruilen? 

Heb je de nieuwe ontvanger ala werkend? 

 

 

 Nee ze deden niet moeilijk, en de andere ontvanger gelukkig nog geen problemen mee gehad!

Bedankt voor het vragen 😊


Goed om te horen dat wisselen goed ging, én dat je met de nieuwe geen problemen meer hebt, Diana. Zodra we verdere feedback krijgen van de technische mensen laat ik nog even weten wat het probleem nu eigenlijk was.


En dat nieuwe kastje werkt ook al niet meer.

Sorry dat ik het zeg, maar ben het nu echt SPUUGZAT!!!

geef me dat oude grijze kastje maar terug,nooit problemen mee gehad

Ik wil tv kijken en niet meer hoeven zeuren over dat K.t kastje van digitenne. 

 


@Dtje5 

Vervelend !

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het nieuwe CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het nieuwe CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Gedaan!!


Top, de moderators zijn nu nog niet aan het werk. Maar je zou de ontvanger alvast aan kunnen zetten. De TV hoeft dan niet aangezet te worden. 


BTW het gaat nu om foutcode E 150 en 170


Hallo @Dtje5 Het is wel vervelend zo, zeg. De foutcode die je zag het ermee te maken dat er iets niet goed zat in de activatie van je nieuwe ontvanger, wat weer gevolg zal zijn geweest van de omruil. Ik heb je ontvanger nu goed geactiveerd. Aan jou de vraag: wil je de ontvanger resetten, de zenders opnieuw zoeken en je ontvanger daarna in elk geval een uurtje op NPO 1 laten staan? Dat zorgt er voor dat je de melding niet nog eens zult krijgen. Laat je weten of alles straks weer werkt? 


Alles gedaan wat je zei, nu even een uurtje wachten. Fingers crossed 🤞


@Dtje5

Dan kun je anders nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), voor jou is dat kanaal 27.
  • waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra wel beeld is op CNN (niet zappen), dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Na een uurtje wachten en op npo 1 laten staan, heb ik de andere zenders ook weer!

En ik hoop dat het zo blijft!

@Noordzee  moet ik dat bovenstaande nu ook nog doen?


Fijn dat alles weer werkt! :thumbsup_tone3:

En nee, dan hoef je nu niets meer te doen. 


Goed om te horen dat wisselen goed ging, én dat je met de nieuwe geen problemen meer hebt, Diana. Zodra we verdere feedback krijgen van de technische mensen laat ik nog even weten wat het probleem nu eigenlijk was.

Inmiddels hebben we reactie binnen van de technische mensen. Het probleem bleek een defecte chipset te zijn. Dus aan de hardware van de ontvanger was iets kapot gegaan. Dit komt normaal eigenlijk nooit voor, vandaar dat we ook niet direct wisten wat de foutcode betekent. Nu gelukkig wel, dus als het nu onverhoopt eens bij een andere klant voorkomt kunnen we die gelijk goed helpen :)


Gelukkig konden ze het vinden, en super bedankt voor de feedback.

En het huidige kastje werkt nog steeds 😉

Fijn weekend!! En vriendelijk bedankt voor het netjes op te lossen 👍