Skip to main content

Postcode *

Huisnummer *

Cas *

Van der Zon

*Admin: gegevens in profiel gezet i.v.m. privacy.

Dag Meneer/mevrouw Van der Zon.

Als deze melding uit een Digitenne ontvanger komt, is het een bekend issue. Zie ook https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-foutcode-e033-0-473818 

Succes


Gelezen en de activatie codes moeten naar het kastje verstuurd worden! Hoe krijg ik dat voor elkaar?


 


Hi @Innocenti62, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat lastig dat je op dit moment geen gebruik kan maken van je Digitenne! Deze foutcode geeft inderdaad aan dat je langere tijd geen gebruik hebt gemaakt van het kastje, klopt dat? In ieder geval heb ik het CAS-ID nummer dat je had doorgegeven opnieuw aangemeld onder jouw abonnement. Wil je nu het volgende uitvoeren (tekst van Noordzee) en kijken of je weer beeld hebt?

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28..
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken


@Innocenti62 

Is het handmatig zoeken gelukt via RF-kanaal 28? Zo niet, wat is jouw woonplaats? 


Het is gelukkig verholpen mijn dank is groots.

Ik wens iedereen fijne feestdagen.


@Innocenti62  fijn om te lezen! Fijne feestdagen gewenst!


Reageer