Skip to main content

Afgelopen vrijdag het eredivisie pakket . Bevestiging ontvangen, maar 3 dagen later nog steeds niet geactiveerd.

Vrijdag gebeld en toen kreeg ik te horen dat er iets mis was gegaan en dat men het pakket moest verwijderen en opnieuw moest toevoegen. Na maximaal 30 minuten zou het werken.

Zaterdag opnieuw gebeld. Toen vertelde de medewerker mij dat zijn collega dit nooit had mogen doen. Hij had het stappenplan moeten volgen en daar staat in dat het activeren maximaal 24 uur duurt. ( terwijl je de melding krijgt dat je na maximaal 15 minuten beeld hebt)

Nu is het zondagmorgen en werkt het nog steeds niet. Als ik bij de instellingen kijk waar ook mijn Cas nummer staat zie ik nog steeds dat het pakket niet geactiveerd is.

Net 15 minuten in de wacht gestaan en ineens wordt de verbinding verbroken.

Wat een gedoe om zo’n simpele wijzigingen en wat een amateuristische aanpak.

 

Hallo @M. Koppelman ,

Vervelend ! ,

Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist.

 

De oplossing van dit probleem gaat in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel. 
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar menu] en kies rZENDER ZOEKEN]
    • Kies ]HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de aBLAUWE KNOP]
    • Ga naar lRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar START ZOEKEN] en druk op Eok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Na maximaal een uurtje zou Fox Sports dan ook moeten werken. 


Gegevens staan al in het profiel. In opmerkingen privé vindt u het Cas nummer.


Ik heb hetzelfde probleem met de 2e ontvanger. Hoe wilt u dit nummer ontvangen?


@M. Koppelman 

Plaats dat tweede CAS-nummer maar in b.v. het veld mobiel telefoonnummer of zoiets dergelijks. Als het maar erin staat.  


Tweede Cas nummer staat er nu ook in.


Zet de ontvangers beide alvast aan volgens de bovenstaande instructie. Later vanmiddag komt een moderator hier helpen met een activatie. 


Hi @M. Koppelman! Welkom hier en bedankt voor je bericht. Ik heb beide cas-nummers een activatiesignaal gegeven. 
Normaal gesproken moet het niet zo'n bevalling zijn inderdaad, excuses daarvoor! 
Zou je de stappen van Noordzee kunnen doorlopen? Als het goed is heb je vrij rap weer beeld. 


Werkt nog steeds niet


Op beide ontvangend nog steeds dezelfde melding.


1 van de ontvangers naar fabrieksinstellingen gezet….zenders opnieuw ingesteld... zelfde resultaat 


Dan houdt het op, ben ik bang.. Hij moet er binnen 24 uur op staan, dus dat wordt 'm vandaag niet meer.. Excuses voor het ongemak!


@M. Koppelman 

Heb je nu al beeld op Fox Sports 1 en 2 ?


Nee, het werkt nog steeds niet.  Foutmelding e016-0 nog steeds, ook na opnieuw opstarten.


OK, ik neem aan dat je wel de zenders ziet verschijnen in jouw zenderlijst. En dat je wel beeld hebt op de NPO-zenders.  

Wil je de ontvangers nu aan laten staan op NPO 1? De TV kan eventueel wel uit. 

Een moderator kan dan nogmaals een activatiesignaal versturen. 

 


ja ga ik nu doen. 


Hoi @M. Koppelman en @Noordzee, er lijkt administratief iets niet helemaal soepel te lopen hier.  Ik heb de achterliggende afdeling hierover gemaild, zodra we antwoord hebben komen we hierop terug!


@Thomas misschien dat je er even achteraan kunt bellen, lijkt me wel zo handig gezien de gebrekkige interne communicatie tot nu toe.

 


Ik kan dit helaas niet bespoedigen maar zodra ik meer weet zal ik hier meteen op terugkomen!


Ik heb reactie van mijn collega's @M. Koppelman, alles staat aan onze kant nu goed. Kan jij de zenders ook ontvangen?


@M. Koppelman 

    • Ga naar menu] en kies ZENDER ZOEKEN]
    • Kies HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de BLAUWE KNOP]
    • Ga naar RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar START ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Na maximaal een uurtje zou Fox Sports dan ook moeten werken. 

 

 


Op de eerste ontvanger werkt het inmiddels. De tweede ontvanger bekijk ik in de middag. U hoort van mij.


De 2e ontvanger werkt nu ook gelukkig. Jammer dat ik het weekend niet heb kunnen kijken, maar wel blij dat het is opgelost.


Gelukkig maar….:thumbsup_tone2:

 


Hoi @M. Koppelman en @Noordzee, er lijkt administratief iets niet helemaal soepel te lopen hier.  Ik heb de achterliggende afdeling hierover gemaild, zodra we antwoord hebben komen we hierop terug!


dit bleek het probleem te zijn. Inmiddels is het opgelost.


Reageer