Skip to main content

Hallo,

Geen bbc one en two en geen national geograpick met nieuwe digitenne ontvanger. Ik heb een buitenantenne.  

Hallo @appelflap 123 ,

Probeer eens opnieuw zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

En draai eventueel de richting van jouw antenne wat bij aan de hand van de signaalmeter uit jouw menu. 

Heb ik al gedaan, BBC two signaalsterkte is nu 54 %, en BBC one ook 54 %.

Nationaal Geographick is nu ook 54 %

Nederland 1 is nu 42 %  ????

Nederland 2 en 3ook 42 %

Ik woon 10 km van zendmast Lopik vandaan.

Vanavond staat er waarschijnlijk weer geen signaal.

Ik ben benieuwt !! 

Mvg Wim.

En nu izijn BBC one en two al weer weg, geen digitenne signaal, hoe kan dat nou ??

En daar zijn ze weer, waardeloos is het.

Gr

OK @appelflap 123 ,

Als je zo dicht bij Lopik woont, dan hoor je met gemak een volle bak aan signaal te behalen. 

Er is iets mis met jouw antenne of kabel. Wat voor type antenne heb je in gebruik? En wat voor kabel? Een hele dunne of een iets dikkere? 

Een dikke kabel, en een gewone tv antenne , Heb altijd goed gewerkt.

Ned 1, 2 en 3 zijn 42 % en goed te ontvangen.

BBC one en two zijn 54 % en vallen telkens weg, hoe kan dat nou ??

Heb niets met de antenne te maken.

En toch moet het ergens aan liggen. Ik neem aan dat je storingsbronnen als bv een  modem niet te dichtbij heb geplaatst. 

Heb je deze V6 antenne? Die antenne werkt beter dan oudere types. En daaronder staat de buitenkabel die KPN levert. 

Ik adviseer jou om bij de klantenservice te vragen of je (gratis) de nieuwste antenne mag ontvangen. 

Dan kun je dus het beste even contact zoeken met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Facebook en X zijn alternatieven. 

Er staat nu Geen Digitenne signaal, maar na 8 seconden opeens wel beeld.

De volgende keer komt er helemaal geen beeld, dan komt er niks.

De ene keer pakt hij de zenders en de volgende keer weer niet, het is gokken en hopen dat ze toch weer verschijnen !!!

Gr

Zoals ik al schreef, is de oorzaak waarschijnlijk te vinden in de kabel of antenne. Het kan ook zijn dat er een storingsbron actief is. Denk dan aan bv een modem, een ledlamp of een DAB-radio. 

Ik heb de vorige buitenantenne met kabel liggen, met mijn tv antenne heb ik de  beste ontvangst.

Nu zijn de zenders er weer, en weer 54 % signaalsterkte. En ze zijn er snel.

Ik wacht vanavond wel af, 

SBS 6 was gisteravond ook niks, telkens liep het beeld vast en dat was na 23.00 uur , daarvoor geen last gehad.

Ik wacht nog even af, wie weet blijven ze nu wel.

Gr

Wat was in eerste instantie de reden van omruil. 

De ontvanger was opeens kapot, hij deed helemaal niets meer, geen lampje, gewoon niets !

De nieuwe ontvanger kan natuurlijk ook gewoon niet goed zijn. Van het type ZTE ZXV7200 zijn er ook minder goede exemplaren in omloop.  

Als de antenne en de kabel goed zijn, dan is de laatste mogelijkheid om weer opnieuw te vragen om een omruil van jouw ontvanger. 

Uitgebreid zoeken gedaan, hij vindt nu maar 27 tv zenders.

BBC en Nationaal grap zijn er weer niet bij, de rest geen eens gekeken welke het zijn, waardeloos.

Bij handmatig zoeken zie ik alleen maar radio zenders !

Nu weer 34 zenders Nederland 1.

En nu weer alle zenders ook BBC en Nationaal grap voor zolang het duurt. 

Heb er nu even genoeg van, voordat ik de ontvanger kapot trapt ha ha.

Gr

Dan kun je het beste even contact zoeken met de klantenservice voor een nieuwe omruil van jouw ontvanger. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Nou tot nu toe heb ik de zenders weer, en BBC weer 53 %.

Ik zie het vanavond wel .anders bel ik klantenservice wel voor een  omruil, mocht het nodig zijn.

Bedankt voor de support !

Mvg Wim.

Een ontvangststerkte van 53 % is uitstekend. Die ZXV7200 komt namelijk niet verder dan een sterkte van 65 %. Zelfs niet bij een vriend van me die letterlijk de mast in Haarlem ziet. Kan 'm bijna de hand schudden.

De kwaliteit aanduiding is wel betrouwbaar tot 100 %.

Het kan natuurlijk dat je antenne niet meer goed is. De oude haaienvin? Of nog de v4? De v6, de huidige (!) is bij mij na een week geklooi in een la verdwenen. De oudere v1's, uit 2006, doen het nog stukken beter dan die.

Heb je echt geen andere optie dan Digitenne voor tv? Het is namelijk ook nog eens de allerduurste optie in vergelijk met álle andere. Ook als je bedenkt dat je maar 32 zenders hebt en alleen live.

Dan kun je het beste even contact zoeken met de klantenservice voor een nieuwe omruil van jouw ontvanger. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

@appelflap 123 

Heb je al een terugbelafspraak gemaakt? 

Reageer