Skip to main content

Hallo Ik heb al een tijd een digitenne kastje type ZVX7200 

Ik gebruik de tulpkabels en dat gaf tot op heden geen problemen.

Sinds 2 dagen geeft het beeld geeft een rood vierkant of soms stippels maar het geluid komt normaal door.

Sluit ik hdmi aan op een PC scherm dan heb ik wel beeld en geluid.

Het ligt vermoedelijk aan de gele CVBS uitgang.

Wat is de oplossing?

Het kan natuurlijjk ook aan de ingang bij de TV liggen. Maar de CVBS-uitgang is zeker ook een mogelijkheid. 

Het is mogelijk om jouw ontvanger om te wisselen voor een andere ontvanger. 

Zorg dan dat jouw forum-profiel volledig gevuld is. 

 


Profiel is aangevuld.

Ook nog op ander toestel aangesloten, probleem bijft..

Andere vraag is.

Kan het kwaad op de Hdmi en de tulpaansluitingen tegelijk te gebruiken?


Kan het kwaad op de Hdmi en de tulpaansluitingen tegelijk te gebruiken?

Nee. Maar op de tv kan je die ook niet tegelijkertijd selecteren.

P.S. je gebruikt de tulpkabels omdat je tv nog geen HDMI heeft? Dan wordt het echt tijd om eens te upgraden. HD is in TV land al een paar jaar de norm. Evenals breed 16:9 beeld. (hoewel ik dan wel aanneem dat je een 16:9 beeldbuis hebt)

Ga genieten van het HD beeld en neem een nieuw toestel. Die zijn er al van af € 128 Salora Full HD 32 inch tv.

Neemt niet weg dat van de ZXV7200 de gele cinch (video out) defect lijkt te zijn danwel is, want je meldt:

Ook nog op ander toestel aangesloten, probleem bijft..

Maar gezien de beeldkwaliteit moet je die niet meer '’willen'’ gebruiken.

Heb je de ontvanger al even 1 minuut stroomloos gehad danwel (vervolgens) fabrieksreset gedaan? Hopelijk werkt ie dan wel weer.

Gele cinch: 720 bij 576 (met 16;9 tv)
720 X 432 horizontaal (met 4:3 tv in letterbox)
HDMI : 1920 bij 1080 (beetje scherper zullen we maar zeggen; 5 X hogere detaillering v.d. kleuren ook)


Voor alle duidelijkheid.

Alle resets uitgevoerd. Kreeg ook een tijdje 8888 in beeld.

Als ik de HDMI gebruik in een ander apparaat heb ik goed beeld en geluid.

Ik gebruik de Tulp aansluitingen via een PCTV Quatrostick 521E die zit met USB aansluiting op een           All-in-One PC (Die heeft geen Hdmi).  Dat werkte altijd goed.  Nu alleen nog geluid en geen beeld.

 


Ik begrijp die keuze (dus) niet. Met zo'n omweg op een PC kijken en dan ook nog noodgedwongen in SD kwaliteit. (?)

Waarom niet het beeld gewoon direct via hdmi (optimaal beeld) op de monitor en het geluid op een wijze … waarom je geluid wilt/krijgt?

Er komt gewoon signaal uit cinch en hdmi tegelijkertijd. Dus beeld via hdmi en geluid via cinch kan gewoon.

Maar goed, het is duidelijk dat de cinch v.d. ontvanger defect is. Aangezien je die gebruikt zal een moderator vast wel een omruil in gang zetten.

@ mod. Mocht dat een RBX2800 worden dan is de speciale A/V-kabel daarvoor dus ook nodig.


Simpel Die PC gebruik ik op de camping.

Daarom heb ik digitenne, midden in het bos TV kijken.

Met Digitenne dus alles op een apparaat. 

Maar dan moet wel die gele stekker het doen.


Maar ik begrijp dat je digitenne via hdmi direct in die monitor kan stoppen, toch?

Reset (min. 30 sec. stroomloos) of fabrieksreset ook al gedaan?

Verder: een moderator komt hier nog. Zowel Noordzee als ik adviseren omruil. Onze adviezen worden altijd zeer ter harte genomen.


Ja die HDMI doet het in een TV en in een monitor maar ik gebruik een PC

Het Probleem is dat een PC in het algemeen geen HDMI INGANG heeft.

Vandaar dat het signaal via een TV USB STICK met een speciaal programmaatje via USB op een PC te zien is. Dat kan alleen maar via die 3 Tulp stekkers.

Als die gele stekker niet werkt heb ik niks aan digitenne.

Ik kan moeilijk met een TV  scherm en een grote PC in een caravannetje zitten.

 


Ik begrijp het ruimtegebrek.

Laten we de komst van een KPN moderator hier even afwachten. Die luisteren over het algemeen ook goed naar het advies van de superusers hier.

Overigens kan je met één moderne tv met meerdere hdmi ingangen zowel de digitenne-ontvanger aansluiten als een laptop (v.a. hdmi out v.d. laptop naar één van de hdmi ingangen v.d. tv.) Dan heb je toch in feite niet méér schermen?


Hoi Dolfus, welkom op het forum! Dit klinkt inderdaad alsof de poort defect is. Ik heb dan ook een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze wordt morgenmiddag bezorgd op het servicepunt in Tabaksspeciaalzaak De Geuzen. Je krijgt een sms met meer info, en morgen nog een als hij daar bezorgd is. Je moet daar dan de oude ontvanger inleveren, dan krijg je de nieuwe mee.


Een Robox ontvangen en het werkt. Betere A/V aansluiting.

Met dank aan Erik die goed heeft begrepen waar het om ging.

Niks schermen en/of TV's gewoon een PC met een geïnstalleerd programma TVCentre van Pinnacle.

Die USB stick heeft een USB uitgang en een cinch A/V of coax (SDI) ingang. GEEN HDMI ingang!

Ik snap overigens niet waarom er niet gewoon een Coax (SDI) aansluiting UIT opzit ipv Cinch. 

Die kan op de antenne ingang van alle toestellen. Mono geluid in/uit is geen probleem.

Zie link. Voorzie DEZE VERSIE eens van een KPN decoder en iedereen tevreden.

https://www.dennisdeal.com/products/mini-nieuwe-dvb-t2-h-265-hevc-volledige-compatibel-dvb-t-h264-dvb-t2-h265-hevc-dolby-ac3-iptv-youtube-terrestrial-digitale-tuner-k2-max?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=gss&gclid=EAIaIQobChMI587opv2r6AIVSud3Ch1FAwbKEAQYAyABEgJIAvD_BwE


Een Robox ontvangen en het werkt. Betere A/V aansluiting.

Met dank aan Erik die goed heeft begrepen waar het om ging.

 

Fijn dat de nieuwe ontvanger de oplossing is. :thumbsup_tone2:

Dat raadde ik overigens al aan in de eerste reactie op jouw vraag en ook PeterG gaf dat advies. 

Erik weet heus wel dat de ervaren gebruikers hier ruim voldoende kennis hebben. 

Wat betreft jouw opmerking over andere modellen: Tsjaa, dat is een veel gehoorde wens, maar dat zit er niet echt in momenteel. Zelf zou ik het liefste weer een CI-CAm (insteekkaart) zien komen.  Want dan heb je echt vrije hardwarekeuze. 


TIP: Voor iedereen die graag Digitenne wil kijken via de USB aansluiting van een laptop of PC op zijn vakantiestek in Nederland, blijkt het na flink zoeken, nog steeds mogelijk. 

Kijk hier voor nadere info

https://www.conrad.nl/p/tv-stick-hauppauge-wintv-hvr-935hd-opnamefunctie-met-dvb-t-antenne-met-afstandsbediening-aantal-tuners-1-1489720?WT.mc_id=affiliates:tradetracker:308958:1489720&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliates&utm_content=Kiesproduct.nl%20Shopping&utm_campaign=308958 


Ik zou dat dingetje, voor die prijs, niet zomaar willen kopen. Nérgens op die pagina staat dat ie HEVC / H.265 ondersteunt.

Verder zou je alleen NPO ermee kunnen krijgen als dat wel het geval is.

DVB-T2 = mpeg4 h.264
DVB-T2 HEVC = mpeg4 h.265 (heel andere codec voor beeld) (HEVC=H.265)


Eens met PeterG. Kijk maar eens rond op

 https://www.amazon.de/s?k=dvb-t2+hd+receiver&__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2UF8IAHLQWE4I&sprefix=dvb-t2%2Caps%2C143&ref=nb_sb_ss_i_5_6

Daar is een enorme keus aan FTA-ontvangers in alle soorten en maten. En daar vind je ook vast wel een oplossing die wel zeker is van ondersteuning voor HEVC / DVB-T2 H.265. 

 

 


In aansluiting op het voorgaande: 

Geen een Laptop of PC heeft een HDMI ingang.  Blijft over de combinatie van A/V naar USB. 

Bijna geen FTA ontvanger heeft die mogelijkheid.

Welk apparaat is wel in staat om dat te doen?  Alleen de doorgifte, niet de ontvangst capaciteiten.

Ik gebruik Windows 10 op een Al-in-One PC.

GETEST: Inderdaad deze TV-stick Hauppauge WinTV-HVR-935HD doet precies wat je verwacht.

Digitenne aansluiten via de A/V uitgang en het sigaal DVB-T2 HEVC komt via een USB poort                  feilloos op je PC/Laptop.  Je gebruikt gewoon de afstandsbediening van Digitenne.

Hij hoeft niet als ontvanger te werken want alle kanalen komen immers binnen via Digitenne.

Bij installatie via internet (met Code) wel goed opletten met aanvinken. o.a. wat de signaal ingang is.          En ja hij is ook nog geschikt voor satelliet ontvangst.

Nog mooier. Hij werkt ook als luxe videorecorder. Je kan alle uitzendingen opnemen op je HD en later met Windows Moviemaker de reclames verwijderen en opslaan.

Ik hoop veel lezers hiermede een plezier te doen.

 


Bedankt voor dit testrapport @Dolfus :thumbsup_tone3: