Skip to main content
Ik wil graag antwoord van KPN waarom er een abonnement op digitenne genomen kan worden en dat er nog steeds geen dekking of een goede ontvangst gegarandeerd kan worden op welke willekeurige locatie dan ook, terwijl men wel pretendeert de beste aanbieder te zijn. En wel voor veel geld een nieuw lid van buiten aantrekken voor veel geld. Wat gaat zij doen dan? De service verbeteren? an mijn hoela, kijk maar wat zij nu presteert in Belgie. Alleen maar zelfverrijking. Ik stel voor : bij elke maand van slechte levering van een dienst 100% terugbetaling en een boete van 100% voor het niet nakomen van een verplichting, die men contractueel wel aangegaan is. En iemand die zich dit soort kritiek eens een keer serieus neemt en er ook mee aan het werk gaat.

Duis wie meld zich om hier eens werk van te maken?
Ik ben geen KPN maar het antwoord is al in een ander topic gegeven door KPN. Je kunt de ontvanger op een adres bestellen om hem mee te nemen naar een andere locatie waar deze wordt gebruikt. Je kunt voor die locatie op de website een prognose krijgen voordat je tot bestelling overgaat maar ik ben het met je eens dat het niet zo duidelijk wordt gecommuniceerd.



Helaas is volledig landelijke dekking niet het geval terwijl op Digitenne.nl in eerste instantie landelijke dekking wordt aangegeven. Ik weet dat in reclame vaak de grens wordt opgezocht maar dit vind ik wel bedenkelijk.
Eerder kwam op elk adres dat in de postcodecheck werd ingevuld, het resultaat dat Digitenne daar ook beschikbaar was. Dit bleek echter een fout te zijn en is nu niet meer het geval.



Verder is het zo dat voor ontvangst door de ether nooit dekking of ontvangst gegarandeerd kan worden. Dat is bij mobiele telefonie / internet ook niet het geval. Wel zou hier door KPN meer transparantie over kunnen worden gegeven. Daarover heb ik gesuggereerd dat net als bij mobiel in de vorm van een dekkingskaart te doen.
Uiteraard heb je ook met mobiele telefonie gaten in de dekking maar het is niet zoals bij Digitenne dat een groot gebied geen dekking heeft. Dit zou een dekkingskaart zeker op eenvoudige wijze inzichtelijk maken.
Bedankt! Maar dat laat onverlet dat bedrijven datgene hebben uit te voeren wat zij contractueel aangegaan zijn. En zo niet: restitutie van het abonnementsgeld voor die maand voor een niet geleverde dienst en een boete daar blijf ik bij. En niet ik herhaal niet investeren in dure managers die het niet waar maken maar investeren in verbetering van je systemen en je dienstverlening want daar betaal ik voor.
Bij mobiele telecom kan als er geen dekking meer is, door verwijderen van een zendmast of een verhuizing bijvoorbeeld, het abonnement doorgaans zonder verdere kosten worden beëindigd. Dat zou bij Digitenne ook zo moeten zijn.
@Plan B

Even los van deze discussie:



Ik zie dat je in Sluiskil woont. Daar zou je met een buitenantenne toch gewoon ontvangst moeten kunnen hebben van Digitenne. Zover is die zendmast van Goes daar nu ook weer niet vandaan.



Wat voor type antenne gebruik je?

Stat de antenne binnen of buiten?
Daar heb ik sowieso geen ontvangst met digitenne. Waar ik nu over klaag is bijv. op campingadressen in noord brabant. Daar staan 3 masten op hemelsbreed 10 km en dan nog een sllechte ontvangst. Het ligt aan kpn. Zij maken het niet waar wat zij aanbieden.punt einde discussie
Aks je op 10 km van een mast staat, moet je gewoon ontvangst kunnen krijgen.



Een goede buitenantenne die zo hoog mogelijk staat, moet je dan nauwkeurig uitrichten.



Gebruik je de Funke V5 buitenantenne of gebruik je een ouder type antenne?
Beste @Plan B, welkom terug! Ik zie dat er twee zaken spelen bij je. Ten eerste de communicatie vanuit ons en ten tweede de dekking van Digitenne an sich. Voor wat betreft de communicatie: op het moment dat je Digitenne wilt bestellen, dan wordt er gevraagd jouw adres in te voeren. Er wordt dan direct aangegeven of het op dat adres wel of niet geschikt is. Er zijn zeker een aantal plekken waarop het niet werkt, maar overwegend werkt het gewoon.



Op het moment dat je het op jouw adres aan kunt vragen, moet het ook gewoon werken. Het is dan wel belangrijk dat je tijd neemt voor het installeren van de antenne. Op het moment dat je deze binnenshuis niet aan de praat krijgt, plaats 'm dan buiten. Dit kan wel alleen met de Funke V5, zoals hierboven uitgelegd. Als je deze niet hebt, vervangen we die van jou gratis voor een nieuwe. Je kunt hier eventueel ook een montageset voor buiten bij krijgen. Het uitrichten van de antenne is een nauwkeurig werkje, maar op een gegeven moment zou het gewoon moeten werken. Helemaal, als je, zoals Noordzee aangeeft, zo dicht bij de mast zit.
Vandaag is de wijziging doorgevoerd voor de NPO in Zeeland.



Geef een nieuwe opdracht (uitgebreid) zenders zoeken.



De ontvangst zou nu beter moeten lukken.
Naar het effect van de frequentiewijziging ben ik ook benieuwd. De uitkomst van de postcodecheck in Sluiskil is vooralsnog dar er geen bereik is.
@Plan B



Sta je wel open voor hulp?



Moderator Marcia bied jou een (gratis) nieuwe antenne aan.

Met behulp van zo'n betere antenne gaat het vast lukken op de camping. Dan wel even op haar reageren.



Probeer verder op de camping ook dit eens?:



1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuw opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van je antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.,
Er is nog een alternatief voor plekken waar de ontvangst met de KPN-ontvangers moeizaam gaat. Een FTA-ontvanger heeft vaak een beter ontvangstmogelijkheid, zodat je dan op die plaatsen nog wel naar de NPO-zenders kunt kijken. Meer info in dit topic,