Skip to main content

IK ben via repairCafe gevraagd om een nieuwe abbonnee van KPN een digitennekastje via HDMI aan te sluiten op een Sony Tv.

Het ontvangen digitennekastje is RBX2800.

Bij het opstarten komt alleen DIGITENNE in beeld en daarna gaat het beeld op zwart.

OP het kastje kun je wel een ander kanaal kiezen, dat zie je in het display.

Aansluiten van de SONY tv via HDMI op een ZIGGO kastje geeft wel beeld.

Digitenne aansluiten op een PHILIPS tv via HDMI geeft ook beeld.

Wat is hier aan de hand: mijn idee is dat het digitennekastje de SONY tv niet herkend en daardoor geen beeldsignaal via HDMI doorstuurt. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi, @BennieS . Welkom op het forum van kpn! :relaxed:

Bij het opstarten komt alleen DIGITENNE in beeld en daarna gaat het beeld op zwart.

Is dat dan een HDready TV ??!!

Bij opstarten is het eerste beeld met “Digitenne” 720p. Dat wordt prima weergegeven op een HDready. Maar als de ontvanger daarna 1080p (50) gaat doorgeven gaat een HDready op zwart en geeft dan meestal aan “buiten bereik” of iets dergelijks.

Oplossing:

Sluit de ontvanger op een Full HD tv of UHD tv aan, dan krijg je het beeld wel. En kun je via het menu (instellingen) de HDMI opties (onder beeld instellingen) instellen. Zet deze dan op 720p of 1080i. En bevestig met groene knop. Dit werkt altijd. Op HDready, Full HD en UHD televisies.

1080i is de huidige HD norm en werkt op HDready, FHD en UHD televisies.

Ook met “auto” gaat het niet altijd goed.


Bedankt voor deze mededeling, ik vermoedde als zoiets, het betreft ook een oude Sony tv. Ik heb de mevrouw dan ook geadviseerd om toch maar een moderne TV aan te schaffen.


Na het terugzetten van de ontvanger op 720p of 1080i (door 'm dus even op een (U)HD tv aan te sluiten) zou deze weer op die oude Sony aangesloten kunnen worden en moeten werken n.m.m.