Ik heb weer Digitenne TV maar de Antenne wil niet naar 100 % gaan. Dan staat ie op 48 % , loop je voor het beeld langs of verplaats je handen dan schiet op geen verbinding of het beeld staat stil-beweegt-weer-staat stil en heeft 48% (verbinding). Dan schiet ie naar geen digitenne signaal, dan naar 12 %, 48%, 80 % en dat terwijl je met de box aan het zoeken bent. Laat je de box los, dan schiet ie naar 0%. En soms blijft ie op 12%, of 48% staan, Je zet de box neer en dan schiet ie weer naar geen signaal. Ligt dat aan de antenne, ligt dat aan de antenne-in-de-wijk? Kunnen jullie mij een goede aanwijzing geven? En ja, de antenne, staat of op de vensterbank, of hoog bij het raam , enfin alle hoeken van de kamer zijn minimaal 1 x bezocht. En soms!!! bij NPO1 en NPO2 heb ik 100 % verbinding en op alle andere zenders Geen digitenne signaal. Of ik heb 12%, 48% andere zenders en geen digitenne signaal op NPO1 en NPO2. Bij 12 % gaat het beeld haperen , qraquelleert en niet om aan te zien.
Hoi
Het beste kun je de binnen antenne van Digitenne vlakbij een raam zetten, dus niet ergens midden in de kamer of op een bijzettafel, en dat doe je gelukkig ook!
Zet de antenne dan bij een raam, waar je de beste ontvangst mee binnen krijgt, dit kun je doen met de ingebouwde zoeker die aangeeft waar het beste bereik is.
Daarnaast kan het ook nog zijn, dat je net te ver weg woont van een antenne locatie van Digitenne, waardoor het signaal wat zwakker bij jouw binnen komt.
Aangezien ik niet weet in welke woonplaats je woonachtig bent, kan ik ook niet voor je nagaan waar de dichtstbijzijnde Digitenne mast staat ten aanzien van je woonplaats.
Het zijn in elk geval niet de zendmasten die je overal op daken ziet staan of in vakwerkmasten, die zijn voor mobiele telefonie en internet via je smartphone en tablet, en hebben niets van doen met Digitenne.
Het is met Digitenne een vorm van puzzelen voor de beste plek voor de Antenne van Digitenne.
Er zijn wel meer Digitenne zendmasten bij geplaatst de laatste periode, maar ook dan is het maar de vraag of je dichtbij één van deze zendmasten woont.
De ontvangst sterkte zal op de ZXV7200 nooit hoger dan met 64 % aangegeven worden. Dat is gewoon een technische fout in dat ding. Waarschijnlijk hardware want anders hadden ze het met een software aanpassing al kunnen oplossen.
Toen ik de ZXV nog had gaf die op NPO 58 % sterkte aan. Terwijl de tv met dezelfde antenne op dezelfde plek bijna 100 % aangaf (meestal zo'n 96 . Maar de tv kan alleen de npo zenders ontvangen, dus gebruik ik een losse ontvanger. Heden is dat wel de Apebox CI. Daar kan de module van kpn in.
De ontvangst kwaliteit zal ook zelden 100 % aangeven maar kan wel 99 % geven.
De ontvangst sterkte krijg je ook te zien als je de rode knop indruk terwijl je het kwaliteit percentage hebt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.