Skip to main content
Sinds de verandering van de frequentie van het Digitenne signaal heb ik geen ontvangst meer. Een nieuwe antenne gekregen maar ook deze werkt niet. Voorheen nooit klachten gehad. Ik neem aan dat de antenne niet weerbestendig is en buiten geplaatst kan worden.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Hallo Petra101,



Je kunt de nieuwe antenne (Funke V5) wel degelijk buitenplaatsen.



Daar is zelfs een buitenmontageset voor beschikbaar.



Als je jouw profiel op dit forum volledig vult dan kan een moderator jou dit toesturen.



Je kunt op dit moment wel alvast het volgende doen:



1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

4/ Eventueel de antenne een klein stukje verplaatsen.
Dag @petra101 Dat is wel jammer. Ontvang je helemaal niets meer, of slechts enkele zenders? Zie je ook een foutcode op je ontvanger? Of heeft het echt met de signaalsterkte te maken?



Wellicht helpt het volgende en ik maak listig gebruik van het lijstje van je mede-forumgebruiker @Noordzee



1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

4/ Eventueel de antenne een klein stukje verplaatsen.



Ik wil ook graag weten welk type antenne je hebt. Het gaat je zeker helpen om de antenne buiten te plaatsen, dat kan het bereik verbeteren en ik kan je aan een buitenmontageset helpen als dat nodig is.



Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?



EDIT: Noordzee heeft je topic as we speak al in de smiezen 😉
De nieuwe antenne van KPN kan ook buiten gebruikt worden. Een moderator kan daar ook een montageset voor opsturen.

Edit: de moderator was mij al voor zie ik -net als Noordzee🙂
Zekers Bart, ik was je net voor. 😜



Zij geeft aan dat ze een nieuwe antenne heeft ontvangen, dus dat zal best wel de V5 zijn.



Maar voor de zekerheid plaats ik nog wel even een foto van de Funke V5.




Zekers Bart, ik was je net voor. 😜



Zij geeft aan dat ze een nieuwe antenne heeft ontvangen, dus dat zal best wel de V5 zijn.



Maar voor de zekerheid plaats ik nog wel even een foto van de Funke V5.









Hier zit wel een veel betere kabel aan dan de bij de set bij geleverde... lol😉
Dat klopt inderdaad, maar bij de buitenmontageset krijg je ook een 0,7 cm dikke coaxkabel meegeleverd van 10 meter lang.



@petra101

Heb jij belang bij een buitenmontageset? Want dan gaat Bart jou die toesturen.
@petra101



Vanwege de mailstoring nog maar een keertje:



Heb jij belang bij een buitenmontageset? Want dan gaat Bart jou die toesturen.
Hallo @petra101 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Wellicht ben je via een andere weg al geholpen, maar mocht ik nog iets kunnen doen dan lees ik het graag!

Reageer