Skip to main content
Helaas is er sinds vanochtend weer geen doorgifte van de publieke TV en radiozenders via de steunzender Heerlen. De help desk kan of wil mij niet helpen omdat ik geen Digitenne abonnee ben.

Via het internet zin alleen maar ingangen te vinden voor kopers of abonnees van een KPN product.

Niettemin heeft KPN als eigenaars van de zenders de opdracht om het publieke omroep zender signaal door te geven.

En ja ik heb een DVBT-2 decoder en ik ontvang de Duitse zenders probleemloos omdat ik op vijf minuten fietesen van de grens woon, en tot gister ontving ik ook de Nederlandse zenders.

Bij de omschakeling vanLimburg op DVBT-2 ging het de eerste twee dagen ook la mis en duurde het lang voor dat dit erkend werd.

Hopelijk kunnen de technici nu eerder geïnformeerd worden.

Daar is nooit een probleem mee geweest. Ik woon op ik schat hooguit 6 km van de zender hemelsbreed. Ik had ik tijdens de afwezigheid van NPO een FTA zender van de Nachbaren. Via een simpel doosje aan het raamkozijn. Geen Yagi nodig hier 😉


Aha, dat is dan duidelijk, je schreef ook al : 

18:38 Volle bak.

Ik wou uitsluiten dat je door (bv) weersomstandigheden de zender even niet kon ontvangen maar dat is duidelijk niet het geval hier. Toch zou het interessant zijn om er een andere (ander type) ontvanger bij te hebben voor de test want die ZXV7200 die ik hier heb doet soms vreemde dingen.

 


Vandaag 14 februari 2021 is het weer zover : Geen doorgifte van NPO 1, 2 en 3, en L1 DBT2+ signaal door de steunzender Heerlen. Ontvangt van de Duitse zenders vlekkeloos.


14 februari 2021 wederom geen doorgifte van de publieke zenders door de steunzender Heerlen


Vervelend @GerardvB ,

Hoe is het nu met de ontvangst? (11 uur later...)   

 

 


Rond half tien probeerde ik het nog eens en toen werkten ze weer,


Ook vandaag zijn de publieke zenders weer uitgevallen. Zowel radio als tv van NPO. Duitse publike zender hier weer probleemloos te ontvangen. 

Alle standaardprocedures doorlopen zonder resultaat.

 


rond 14 uur werkt het weer.