Skip to main content

Goedemorgen,

Staan op de camping in Drenthe en hebben geen ontvangst van RTL en SBS. Ook uitgebreid zoeken levert niets op. Zenders zijn ook niet zichtbaar onder zenderlijst.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @JZIF ,

In het zuiden, oosten en zuid-oosten Drenthe is de ontvangst van Digitenne moeilijk tot onmogelijk. Er staat in onze provincie (Ik woon in Drenthe) maar één zendmast en dat is helemaal in het westen in Smilde.    

Het kan dus goed zijn dat je niet alle zenders kunt ontvangen. Je kunt nog even het volgende proberen: 

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een drietal vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

In welke locatie ben je nu? 

Voor jouw beleving: Dit is de dekkingskaart van Digitenne: 

 


Dank voor je reactie.

 

Ik heb een Funke Yagi NX buiten antenne;

wij staan in de buurt van Beilen en het signaal is groen.

 

 

 


In Beilen moet je met een Funke Yagi een prima signaal kunnen ontvangen. Wel richting Smilde uitrichten: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Werkt het nu wel na uitgebreid zenders zoeken? 

 


In de buurt van Rolde met een “ouderwetse” haaienvin antenne 100% ontvangst met een kwaliteit van rond de 50%. Op de AB op het knopje ANT (linsonder) drukken en daarna op de rode functietoets, dan krijg je ontvangst en kwaliteit te zien. Is het gelukt met de stappen van Noordzee?


Goedemiddag,

 

Dank voor de info, is gelukt.

Is er een kaart of overzicht waar masten op staan?

 

 

 


Graag gedaan:thumbsup_tone4:

 

En wat betreft het overzicht, dat kun je hier vinden:

https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/digitenne-frequenties-transportstreams-en-regionale-omroepen-470554#post743230


Reageer