Skip to main content
Beantwoord

Geen signaal via HDMI op tv met Digitenne

• April 19, 2025
  • 12 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds de laatste dagen geen signaal meer op de tv via de hdmi van de digitenne. Heb hier eens gelezen dat ze dan een nieuw kastje kregen. Kastje is van 2018 staat erop.

Beste antwoord door Noordzee

OK, dan adviseer ik je om bij de klantenservice te vragen om een vervangende ontvanger. 

Bel daarvoor vandaag nog voor 17.00 naar 0800-0402. Want tijdens de paasdagen zijn ze gesloten. 

Heeft het geen haast? 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Bij deze nog een foto van het digitenne kastje.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2025

Hallo ​@GMS1b ,

Probeer eerst eens het volgende:

1/ Check of de kabels goed vast zitten.

2/ Zet de antenne op een hoge plek.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
5/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Zie je een lampje branden op de antenne? 
Wat voor type antenne heb je?

Als jouw ontvanger werkt, is de kans eerder aanwezig dat jouw antenne vervangen moet worden. 

Bel daarvoor vandaag nog voor 17.00 naar 0800-0402. Want daarna is de klantenservice een paar dagen dicht. 

• April 19, 2025

Alles kan het gaat ook uiteindelijk kapot :-/
Maar, voor de volledigheid, is er nog wel geluid ? Of gaat dat ook via de HDMI ? Kan ook via een andere aansluiting.
De display op de ontvanger ( als die er is ) geeft de normale informatie ?
Helemaal geen beeld op de TV, ook geen menu van de ontvanger ?
Welk type ontvanger is het ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Hallo ​@GMS1b ,

Probeer eerst eens het volgende:

1/ Check of de kabels goed vast zitten.

2/ Zet de antenne op een hoge plek.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
5/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Zie je een lampje branden op de antenne? 
Wat voor type antenne heb je?

Als jouw ontvanger werkt, is de kans eerder aanwezig dat jouw antenne vervangen moet worden. 

Bel daarvoor vandaag nog voor 17.00 naar 0800-0402. Want daarna is de klantenservice een paar dagen dicht. 

Hallo Noordzee.

Ontvangst heb ik wel via de antenne. Op de tv krijg ik nu melding van zwak signaal via de hdmi. Op alle drie poorten van de tv voor de duidelijkheid hij deed het eerst wel. Ook nieuwe hdmi kabel geprobeerd en nog steeds het zelfde probleem.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 19, 2025

OK, dan adviseer ik je om bij de klantenservice te vragen om een vervangende ontvanger. 

Bel daarvoor vandaag nog voor 17.00 naar 0800-0402. Want tijdens de paasdagen zijn ze gesloten. 

Heeft het geen haast? 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Alles kan het gaat ook uiteindelijk kapot :-/
Maar, voor de volledigheid, is er nog wel geluid ? Of gaat dat ook via de HDMI ? Kan ook via een andere aansluiting.
De display op de ontvanger ( als die er is ) geeft de normale informatie ?
Helemaal geen beeld op de TV, ook geen menu van de ontvanger ?
Welk type ontvanger is het ?

Hallo KeesYagi

Heb ook geen geluid. Helemaal geen beeld zegt opeens zwak signaal via hdmi ook al nieuw hdmi kabel geprobeerd maar het zelfde probleem. Kastje is een zxv7200. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2025

​@GMS1b 

Is het omruilen gelukt bij 0800-0402?

Heeft het geen haast? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

​@GMS1b 

Is het omruilen gelukt bij 0800-0402?

Heeft het geen haast? 

Ik heb iemand aan de lijn gehad van kpn om hem om te ruilen. Dinsdag komt hij waarschijnlijk aan. Nog even afwachten als alles het dan weer doet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 22, 2025

Goedemorgen ​@GMS1b, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goed om te lezen dat er een nieuwe ontvanger onderweg is en ik ga er vanuit dat het probleem hiermee is opgelost. Laat je het ons voor de zekerheid ook nog eventjes weten?

• April 22, 2025

Ik heb iemand aan de lijn gehad van kpn om hem om te ruilen. Dinsdag komt hij waarschijnlijk aan. Nog even afwachten als alles het dan weer doet.

Het is nu dinsdag dan moet het opgelost zijn (?/!)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 22, 2025

Het is nu dinsdag dan moet het opgelost zijn (?/!)

Dat hoop ik dus van harte ​@KeesYagi!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Hallo allemaal. Ik moet hem nog omruilen. Zodra ik hem heb horen jullie van mij

Â