Skip to main content

DVBT2 ontvangst op de kop van Schouwen-Duiveland zeer slecht. Geen vrije zenders, zoals NPO1, 2 en 3 te ontvangen. Wel RTL b.v. In een groot deel van Nederland werkt alles wel. Heeft iemand een verklaring voor het feit dat ik geen vrije zenders ontvangen kan?

Hoe is de opstelling van de antenne? Buiten en op zekere hoogte (zeker 5 meter) of in een hoog raamen voldoende gericht op de zendmast? De zender staat in Goes.

En welk type antenne is het. Wel al de V5? (Funke DSC 550)


Bedankt voor je snelle reactie.

Ik gebruik de Funke DSC 310 DVB-T2 antenne. Ik heb daar nooit problemen mee. Van alles geprobeerd. Draaien, rechtop zetten, plat leggen, niets hielp. Geen vrije zenders dus.


Oh, die haaienvin. Dat is een heel oude antenne, zeker 12 tot 15 jaar oud. Deze heeft nog geen LTE filter voor 4G en 5G. Zeker niet meer aan te raden.

De nieuwe DSC 550 is ook veel gevoeliger voor zwakker signaal maar veel ongevoeliger voor andere signalen in de buurt van bijnadezelfde frequenties als  4G en 5G.


Bedankt, maar dat is geen fijne antenne voor mobiel (camper) gebruik. Bovendien heb ik deze vorig jaar aangeschaft op advies van de verkoper. Ik heb tot nog toe nergens problemen, perfecte HD kwaliteit , behalve is Zeeland.


Bedankt voor je snelle reactie.

Ik gebruik de Funke DSC 310 DVB-T2 antenne. Ik heb daar nooit problemen mee. Van alles geprobeerd. Draaien, rechtop zetten, plat leggen, niets hielp. Geen vrije zenders dus.

Hallo @sjonnie1948 ,

Zeeland is één van de vier grootste probleemgebieden wat betreft de ontvangst van Digitenne. Zeker als je met de camper wat verder af staat van Goes. 

Wat je kunt proberen is de antenne op een zo hoog mogelijke plek te zetten en dan opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

Wat ik ook wil aanraden is om de Funke V5 antenne uit te proberen. KPN stuurt jou die op verzoek gratis toe. Want zoals PeterG ook al zei, werkt deze antenne beter dan de antenne die je nu gebruikt. Voor de Funke V5 is eventueel ook een buitenmontageset beschikbaar.

Wil je de Funke V5? 

Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Vorig jaar? Een dik 12 jaar oud model? Lekker dan. Zonder LTE filter. Die heb ik hier ook nog liggen, maar doet het echt slechter dan de DSC 550 (ook aanwezig en in gebruik). Met die laatste hier 92 % ontvangststerkte. Met dat oude model nog geen 55 %. En haperingen in beeld. En dat is dat ontbrekende LTE filter. 4G / 5G stoort dan het tv signaal.
En niet alleen geen LTE filter; hij ‘pakt’ ook nog eens de hoge uhf band mee waar nu 5G in zit.

Ik snap niet wat er niet fijn is aan de Funke DSC 550. Die gaat op bijna dezelfde wijze qua montage. Met  de los aan te schaffen buitenmontageset.

Bij kpn in de webshop:

De DSC 550 (kpn noemt 'm V5) en de losse montageset.

En er zijn bij andere webshops nog betere antenne's te verkrijgen. (digitennes.nl)

Maar ik begrijp dat je niet voor een betere antenne wilt met moderne(re) eisen qua gevoeligheid en filtering. Dan valt er ook niks te verbeteren.

 


Sorry Peter, Ik wist niet dat je boos zou worden. Ik vroeg alleen advies.

Als ik zeker zou weten dat dat de oplossing is, dan zou ik hem nu nog bestellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Maar als ik dat ding aanschaf en het gaat nog niet goed, dat heb ik weer voor niets geld uitgegeven.


Voor de prijs hoef je het niet te laten. 

@sjonnie1948

KPN verschaft jou gratis de Funke V5. Waarom niet die antenne uitproberen? 

Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Bedankt voor het aanbod. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Ik wil er best voor betalen, als het maar wel werkt. John


Prima @sjonnie1948 ,

Ik heb beide antennes hier op het dak staan en de Funke V5 werkt aanzienlijk beter dan de haaienvin. 
 

Er komt hier vanzelf een moderator die jou de Funke V5 kan toesturen. 
 

De losse montageset kun je zelf aanschaffen via de link (groene letters), dat kost jou wel 9,50. Maar het is de moeite waard. 

 


Noordzee: en de Funke V5 werkt aanzienlijk beter dan de haaienvin.

Geheel mee eens. Ik schreef ook dat dat mijn ervaring is.

sjonnie1948: als het maar wel werkt

Ja, dat zei ik toch al. Vind je het dan gek dat ik “een beetje geïrriteerd” raak als je dat steeds maar weer in twijfel trekt. Ook na Noordzee nog weer.

 

Ik vroeg alleen advies.

Tja, als je dat dan krijgt en….

Maar goed. Het advies van Noordzee en van mij ligt er. Aan jouw wat je wilt. I.i.g. met je antenne de hoogte in en goed richten. Dat helpt in Zeeland altijd. En een betere antenne natuurlijk.


Hallo @sjonnie1948, welkom! Je neemt geen Digitenne via ons af, klopt dat? In dat geval kan ik je namelijk niet van een gratis antenne voorzien.. Mocht dat anders zijn, zet dan even het juiste klantnummer in je profiel en laat het hier even weten 🙂.


Hallo Marcia, Ja het klopt dat ik geen digitenne abonnement heb van KPN. Wel TV en Internet van KPN thuis. Wij kijken eigenlijk bijna nooit naar de commerciële zenders, dus een abonnement is niet aan de orde. Ik kan deze antenne toch wel aanschaffen via de webshop van KPN? In ieder geval bedankt voor de info!


Ik kan deze antenne toch wel aanschaffen via de webshop van KPN?

Klopt. Daar kopen kan i.i.g.

De antenne

en de montageset voor buiten. Hier zit dan gelijk goede buitenkabel (coax) bij en niet die dunne voor binnen.

Antenne zoveel mogelijk op hoogte (5 tot 10 meter waar je zit), vrij zicht op zendmast Goes, en ook die kant op gericht. Dan moet het goed komen.


Bedankt voor het aanbod. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Ik wil er best voor betalen, als het maar wel werkt. John

@sjonnie1948 

Dat aanbod geldt uiteraard alleen voor betalende Digitenne-klanten. 

Maar je kunt uiteraard wel zelf de bestellingen doen via de website van KPN: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/