Skip to main content

Sinds kort heb ik kpn Digitenne. Als ik de zender selectuur of switch van kanaal start het geluid pas na een paar seconden. Geluid loopt wel synchroon met het beeld. Het is hinderlijk dat ik iedere keer moet wachten op het geluid

Hallo @Johan Roos ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 


 

@Johan Roos ,

Heeft het resetten van jouw ontvanger (zie hierboven) nog geholpen? 


Sorry voor de late reactie. Helaas heeft het resetten niet geholpen. KPN had deze tip ook al gegeven. Ik heb 3 ontvangers op 3 verschillende plekken omgeving Sassenheim en alle 3 hebben het probleem. Ook het kiezen andere regio heeft geen effect. Het is erg irritant


Dan blijft het nog even wachten op de beloofde software-update. 

De fabrikant is al een flinke tijd bezig met het aanbrengen van een reeks verbeterpunten aan de ontvanger. Het is nog niet bekend wanneer de software-update wordt uitgerold, maar de update gaat er komen. En dan hoop ik dat het door jou genoemde probleem ook is aangepakt. 


Hoi @Johan Roos, welkom hier. 

Dat het geluid later komt dan het beeld is zeker irritant. Speelt dus op al je ontvangers. Nog irritanter eigenlijk. Ik zie echter dat Noordzee al op je vraag is ingehaakt. het is even wachten op de update en hopelijk gaat deze het probleem oplossen. 


Heb je een ontvanger type zxv7200 of een Rebox 2800? Je zou er eens 1 van de 3 kunnen laten omruilen voor een ander.

Ik heb ze allebei gehad en nooit dit probleem gezien.