Skip to main content
De ontvangst is vanuit de zendmast Hilversum (kanaal 39) gestoord. Sterkte en kwaliteit zijn goed maar het komt gescrambled door. Het lijkt of het encoded is.

De rest van de zenders hebben nergens last van dus het ligt niet aan mijn Xoro.
Dat is niet fijn.



Heb je al geprobeerd om alle zenders opnieuw te scannen?
Het is weer in orde, ik denk dat er iets mis was bij de zender. Het beeld is weer perfect zoals ik van KPN gewend ben.
Raar, gisteravond weer geen ontvangst en nu overdag is het wel in orde.

Iemand die ditzelfde heeft op de mast van Hilversum?



Vraag voor Jasper-moderator omdat je het leuk vindt: kun jij de oorzaak achterhalen?
Of ik de oorzaak kan achterhalen weet ik niet, maar ik kan er naar gaan kijken. Daarvoor heb ik wel wat gegevens van je nodig 🙂 Zou je jouw forumprofiel kunnen aanvullen met de postcode en huisnummer en hieronder laten weten als je dat hebt gedaan?
@Jasper ingevuld.
Merci. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb niets kunnen vinden bij de mast in Hilversum. Wat je zou kunnen doen, is de antenne richten op een van de andere zendmasten die binnen bereik van jou staan. Bij Almere en Leusden moet je ook een goed bereik hebben. Zou je dat eens kunnen proberen?
Ik heb de mast van Hilversum nodig voor TVNH

De rest van de masten doen het prima voor de andere regionale zenders.

NPO haal ik uit Lopik.



Zou het dan toch komen dat kanaal 39 zowel door Hilversum als Veenendaal gebruikt worden en dat het elkaar stoort?
De regionale zenders verschillen inderdaad per mast, of je van kanaal 39 uit Veenendaal last hebt durf ik zo niet te zeggen. @Noordzee, wat denk jij hierover?
@Jasper zie hiervoor deze post en de reacties daaronder.
Dank je @P. Grigio, dat is duidelijk inderdaad. Er komt nog een kanaalwijziging dus.