Skip to main content

Sinds een paar maanden ervaar ik haperingen in mijn signaalkwaliteit. Krijg dan de melding geen digitenne. Als ik de zenders met de optie opnieuw uitgebreid zoeken gebruik dan gaat het beter maar de signaalkwaliteit gaat snel weer haperen. Ik heb een zxv7200 en een funke v4 die buiten hangt. Kan de buitenantenne worden vervangen door een v6? 

Sja. 

Zo'n 2½ jaar na ingebruikname van de eerste 7200 hier (april 19; sinds juli 19 T2) gaf die dezelfde problemen. Inmiddels heeft de huidige ook wat gehakkel. Maar vooralsnog merk ik het alleen bij radio (waar ik 'm wel het meest voor gebruik, want hier is kpn interactieve tv op meerdere tv's.)

Mijn advies: even bellen met kpn en zeggen “mijn digitenne ontvanger is stuk”.

0800-0402

maandag t/m vrijdag 08:00 tot 18:00 uur; zaterdagen tot 17:00 uur. Zondags gesloten.


Dat ga ik doen. Om nu elke keer de zenders opnieuw te laten zoeken is ook niets. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Alle zenders blijven haperen.


Herkenbare problemen vanaf 20 juli 2023  Ben meer dan 20 jaar DIGITENNE gebruiker. 

3x30 minuten met helpdesk gesproken. Sturen als startoplossing nieuwe buitenantenne. Ben benieuwd. Daarna nieuwe ontvanger?.

Wordt vervolgd  vanuit het oosten van het land.


Ik ben heel benieuwd of een nieuwe antenne de oplossing is @Fred NL Ik ga maandag bellen met de helpdesk.


Bedankt voor je inzet.


Reutum update 20230728

Met buitenantenne V6 en  "nieuwe ontvanger" versie 201906 softwareversie 36. Signaalkwaliteit tot 100% en signaalsterkte tot 62% voor wat tv betreft in het basispakket. Lijkt bemoedigend.


Reutum update 20230728

Met buitenantenne V6 en  "nieuwe ontvanger" versie 201906 softwareversie 36. Signaalkwaliteit tot 100% en signaalsterkte tot 62% voor wat tv betreft in het basispakket. Lijkt bemoedigend.

Foto 21 15 uur bevestiging antennes provisorisch met ducktape. Bovenste antenne is "wifi".