Skip to main content

Ik heb de laatse weken steeds vaker haperend en stilstaand beeld. Soms op alle zenders de melding geen digitene ontvangst

Welkom @ChristelJ 

 

 

wat voor type antenne heb je? ,Kijk eens hier

https://forum.kpn.com/digitenne-12/haperend-tv-beeld-en-geluid-geen-digitenne-signaal-480868


Als het pas de laatste weken is dat je haperingen hebt dan zou je eens kunnen kijken wat er sinds die tijd aan elektrische apparaten met zenders in de buurt van de ontvanger of antenne zijn gekomen. Er zijn berichten dat bijvoorbeeld een thermometer met draadloze buitensensor storingen kunnen veroorzaken.


Komen er ook nuttige reacties van KPN?

 


Ik heb de laatste weken haperend beeld en geluid en regelmatig de melding geen signaal. Er is niets bij mij veranderd thuis. Maakt niet uit waar ik de antenne neerzet, het wordt er niet beter op.

Ontavngst staat op 100%

 

*Admin: samengevoegd met bestaande topic


Buiten de signaal sterkte geeft de ontvanger ook een signaalkwaliteit aan, waar staat die op ?

Ik heb dat in dit onderwerp ook gevraagd maar geen reactie helaas.


Wie kan er aangeven hoe dat te doen is bij de kpn ontvangers.


Kwaliteit geeft hij ook als Goed aan.  Dat geeft hij aan als je de ontvanger in schakeld. Alle tips ed al nagelopen.


Niet als je wat meer informatie verstrekt.

Heb je ooit wel constant goed HD beeld gehad? In welke regio woon je?

Welke zender kwaliteit heb je (afstandsbediening knopje onder de 9)?  100%?

Wat je kan doen is een factory reset te doen en de zenders opnieuw laten zoeken.

Wat heb je nog meer zelf al gedaan?


Ik woon in Boekelo Overijssel. Ontvangst 100% en bij opstarten geeft ie “Signal Good”. 

En heb al die dingen al gedaan, stroom er een tijdje af, reset, opnieuw zenders zoeken, antenne overal verplaatst.

Er is geen nieuwe apparatuur in de buurt bij gekomen.

Hier voor had ik uitstekekend beeld.

 


Mooi, nu inderdaad afwachten op een inhoudelijke reactie van KPN. Ik heb vergelijkbare problemen maar had die meteen sinds de overgang naar HD. Als je eerst wel fatsoenlijk beeld had is er wat veranderd de afgelopen weken. Bij jou of bij KPN…..


Hoi @ChristelJ, ineens haperend beeld dus. Dat is knap irritant. Die begrijp ik goed. Je hebt al veel geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder succes. Je hebt de antenne richting Enschede gericht toch? Welk type antenne is dit? En staat deze binnen of buiten? Als ik naar de dekking kijk is dat verder allemaal goed.


Ik heb de antenne al overal gehad maar resultaat is het zelfde.

Antenne staat binnen, waar hij altijd stond (ook toen het beeld nog goed was).

Het beeld wordt dagelijks slechter. Eerst alleen blokkering maar steeds vaker echt enkele seconden bevroren, geen geluid en Soms de melding geen digitenne ontvangst.

Ik heb de antenne die standaard wordt geleverd door KPN.

 


Ja, dat is de juiste antenne. Heb je nog de mogelijkheid om deze buitenshuis te testen? 

 


Nee dat heb ik niet. En er zit ook maar 1 raam tussen.


Op welk adres staat het Digitenne abonnement geregistreerd? Ik kan namelijk op het adres uit jouw Forumprofiel geen abonnement vinden. Zou je de juiste gegevens aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Laat je het weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik mee of ik nog iets kan ontdekken. 


Laat maar. Ik heb al gebeld. Dit duurde me te lang hier.


Hebben jullie de oplossing gevonden? 

Mocht ik toch nog kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 


Laat maar. Ik heb al gebeld. Dit duurde me te lang hier.


Wat was de oplossing volgens de telefonische helpdesk? Zijn je haperende beelden over?


Nieuwe antenne gekregen. En het is idd verholpen.


Dat is fijn om te lezen. Bedankt nog voor de terugkoppeling.