Skip to main content

tijdens het overschakelen naar een ander kanaal treed er eerst een vertraging op in het beeld (wordt zwart) en als het beeld er is komt het geluid pas na ongeveer 30 seconden. bij de oude digitenne kast had ik dit niet. met de klantenservice contact gehad, deze adviseerde me om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar hiermee werd het niet beter. voor de huiskamer heb ik een buitenantenne en voor de slaapkamer een binnenantenne beide geven ze hetzelfde probleem

Hallo @pierre d ,

Heb je dit inderdaad bij beide ontvangers? Dat zou wel heel vreemd zijn. 

Teruggaan naar de fabrieksinstellingen is inderdaad aan te raden. Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

Als het probleem blijft dan is de oplossing om jouw ontvanger om te wisselen voor een nieuwe. Twee ontvangers tegelijk omruilen kan niet, dus eerst maar de gegevens van één ontvanger in jouw profiel zetten. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


@pierre d 

Ik zie dat het profiel inmiddels gevuld is. Heeft het opnieuw (uitgebreid) zenders zoeken nog geholpen? 


Dag @pierre d. Welkom hier op het Forum. Dat lijkt me buitengewoon irritant zeg. Inderdaad gek dat het probleem op beide ontvangers speelt. Heb je die ook al eens omgewisseld van plek? Ik zie dat @Noordzee je de tip heeft gegeven om je ontvanger(s) de zenders opnieuw (uitgebreid) te laten zoeken. Heeft dit voor verbetering gezorgd? Zo niet, dan lees ik het graag. 


omwisselen geeft nog steeds hetzelfde probleem ook terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen


@pierre d

Heb je ook opnieuw zenders gezocht?


de antennewizard geeft 100% ontvangst, uitgebreid zoeken 0% ontvangst


opnieuw zenders ingesteld via antenne wizard beeld is nu sneller bij zappen geluid blijft nog wat achter


Mooi dat het opnieuw zenders zoeken geholpen heeft. Voorlopig is dit even de oplossing. Ik verwacht later dit jaar een software-update. Wellicht geeft dat een verdere verbetering. 

 


Dag @pierre d. Fijn om te lezen dat het opnieuw (uitgebreid) zoeken van de zenders voor verbetering heeft gezorgd. Mocht je toch weer tegen problemen aan lopen, dan lees ik het graag. Dan help ik je uiteraard verder.


Reageer