Skip to main content

Hoe zijn de ervaringen met ontvangst van digitenne te Deurne?

Ik overweeg mijn TV+ abonnement uit te breiden met een insteekkaart voor de TV van mijn zoon die daar in een instelling verblijft.

De TV heeft dus een ingebouwde ontvanger ?
Dan zou je zonder de insteekkaart al wel de vrije (ongecodeerde) stations kunnen ontvangen, 4 x NPO + 2 x regionaal.
Dan heb je wel een antenne nodig, en (ws) ook een 5V voeding voor de antenne, wordt die meegeleverd bij de insteekmodule ( vraag aan anderen ) ?

Aan de andere kant, je kunt een set op proef nemen, neem ik aan.
In die omgeving staat er wel een zendmast in de buurt meen ik, “noordzee” komt straks wel met een (oud) kaartje.

Ontvangst is altijd sterk afhankelijk van allerlei omstandigheden maar met de juiste middelen is het overal mogelijk, in nederland.

En, misschien is er al een digitenne gebruiker in de omgeving daar ?


Hallo @hansbeus ,

In Deurne kun je prima Digitenne ontvangen. Waarschijnlijk lukt het binnenshuis met de meegeleverde antenne. Kun je de antenne buiten plaatsen? Dan zal de ontvangst alleen nog maar beter worden. Zie de dekkingskaart hieronder. 

 

 


Dan heb je wel een antenne nodig, en (ws) ook een 5V voeding voor de antenne, wordt die meegeleverd bij de insteekmodule ( vraag aan anderen ) ?

 

 

De antenne en de power-inserter worden door KPN meegestuurd in het pakketje.

 

Maar let op : De TV moet geschikt zijn voor de ontvangst van Digitenne via het CI+-module. Dat zijn over het algemeen alleen maar TV's vanaf ongeveer 2020. Lees meer over het CI+-module in dit topic:

Werkt het CI+-module niet, dan kun je kiezen voor een losse ontvanger.  

 

Het Digitenne-abonnement kost bij jouw bestaande abonnement maar vijf euro per maand en is ook zo weer op te zeggen. Je zit er niet minimaal één jaar aan vast. 

 

 

De (oudere maar nog actuele) dekkingskaart:

 

 


De dichtstbijzijnde zendmast is in Helmond. Dat is zo'n 10 km verwijderd. Daarvoor is wel een antenne buiten nodig in Deurne. Met 'redelijk vrij "zicht” ‘op de zendmast. Er moeten dus niet enkele flats ofzo tussen zitten.


Reageer