Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik Champions League wedstrijden kijken als ik enkel Digitenne heb?

• April 9, 2025
  • 11 reacties
  • 309 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Champions league is alleen op Ziggo sport te zien. Voor nderlandse wedstrijden hebben ze ziggo go gratis gemaakt. Maar hoe kijk ik de andere wedstrijden als ik alleen maar KKPN digitenne heb.

Ik woon in buiten gebied dus geen andere tv mogelijk

Beste antwoord door PeterG

Je plaatst bovenstaande. Je hebt dus internet. 

Via de app Ziggo GO TV kun je gratis, zonder registratie, kijken naar wedstrijden van Nederlandse clubs en de finales. Ook als daar geen Nederlandse clubs in zitten. 

Deze week zijn het nog kwartfinales. 

De app Ziggo GO TV is beschikbaar voor Samsung vanaf bouwjaar 2019, LG vanaf 2020.

Verder voor Android-TV en Google-TV. 

Laptop http://ziggogo.tv

En smartphone, tablet 

De wettelijke toegankelijkheid is 7 van de 10 huishoudens. Via internet met vrije toegang tot de app voldoet Ziggo Sport hieraan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 9, 2025

Hallo ​@Nieuw signaal digitenne ,

Helaas is dat niet mogelijk. Ziggo heeft de licentie in Nederland voor de Europese wedstrijden.  

Je zou een schotel kunnen neerzetten voor de ontvangst van buitenlandse zenders. Er zijn abonnementen te koop bij buitenlandse providers die Europees voetbal aanbieden.  

Forum|alt.badge.img

OK maar ik dacht dat dit voor Nederlanders op de 1 of andere manier beschikbaar moet zijn? Een extra schotel lijkt mij dan niet de oplossing. Waarom maakt KPN deze zender gewoon niet beschikbaar zoals ook bij KPN TV?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 9, 2025

Er is geen ruimte meer op Digitenne voor een extra zender. Bovendien zou dat dan gaan om meerdere kanalen waarvoor flink extra betaald moeten worden. En daar is relatief weinig belangstelling voor. Digitenne biedt alleen de globaal 30  meest bekeken zenders aan. 

Wat betreft de verplichte beschikbaarheid: Dat geldt alleen voor wedstrijden met Nederlandse clubs. En dat regelt Ziggo via een free account op internet.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Je plaatst bovenstaande. Je hebt dus internet. 

Via de app Ziggo GO TV kun je gratis, zonder registratie, kijken naar wedstrijden van Nederlandse clubs en de finales. Ook als daar geen Nederlandse clubs in zitten. 

Deze week zijn het nog kwartfinales. 

De app Ziggo GO TV is beschikbaar voor Samsung vanaf bouwjaar 2019, LG vanaf 2020.

Verder voor Android-TV en Google-TV. 

Laptop http://ziggogo.tv

En smartphone, tablet 

De wettelijke toegankelijkheid is 7 van de 10 huishoudens. Via internet met vrije toegang tot de app voldoet Ziggo Sport hieraan.

Forum|alt.badge.img

Maar er is geen vrije toegang voor de kwartfinales, dus voldoen ze hier niet aan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 9, 2025

Maar er is geen vrije toegang voor de kwartfinales, dus voldoen ze hier niet aan?

De wet regelt de toegang tot wedstrijden van Nederlandse clubs, en daarnaast de finales. 

Te vergelijken met de KNVB Beker, die wedstrijden zijn vanaf de halve finales te zien via een zender waar geen duur abonnement voor nodig is.  

En de halve finales/finale van de KNVB beker zijn wel te volgen via Digitenne.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2025

Ze voldoen er wel aan. Zelfs ruimer. Want die 7 op 10 huishoudens is zelfs alleen voor Nederlandse clubs.

Ziggo stelt ook de halve en hele finales ter beschikking. Ook als daar geen Nederlandse clubs in zitten. 

Als je kennissen of familie hebt die Ziggo Sport bij hun provider afnemen kun je daarmede een account hebben voor GO.ziggosporttotaal.nl .

• April 9, 2025

Helaas de halve finales niet Peter. Vers van de Ziggo Uefa pagina.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2025

Oh. Dat is stom. Dat is niet was ze bij de start beloofden. ​@Rowi. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2025

Ik ben toch ook een oen (deze keer geef ik het ruiterlijk toe).

Op m'n eigen site staat het nota bene!

Wedstrijden met Nederlandse clubs én de finales. Dus niet de halve zonder Nederlandse clubs.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/05/01/informatie-rondom-kijken-naar-uefa-vanaf-augustus-2024/

Dat wordt dus een account delen zoals ik al aangaf. 

• April 9, 2025

Dat wordt dus een account delen zoals ik al aangaf. 

Wat uiteraard niet mag. Het is wat dat betreft jammer dat net nu van de stand alone abonnementen is afgestapt.