Skip to main content

Goedemorgen. 

Hoe kan je van tv overschakelen naar radio op de afstandsbediening?
mvgr. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Goedemiddag @Kroes, dit kan door de knop radio op de afstandsbediening, de gids of direct de zender intoetsen. 
Welke afstandsbediening heb je? 

Hier een zenderoverzicht; linkje


Hallo @Kroes, welkom op het KPN forum. Op de afstandsbediening van Digitenne zit zoals Anneke-Anna al aangeeft een knop om te wisselen van en naar radio.

Wisselen tussen tv en radio kun je doen door de volgende stappen te volgen: Druk op de toets met het tv en muzieknoot symbooltje om van tv‑kijken naar radio luisteren te schakelen. • Druk nog een keer op om weer terug te keren naar tv-kijken.


Ter aanvulling op @Jeroen_dB : Het gaat via de toets rechtsboven de navigatietoetsen:


De voorkeuzezenders: 
 

32 is inmiddels gewijzigd.   


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels wel is gelukt met bovenstaande uitleg om ook radio te luisteren. Zo niet, hoor ik het graag.


Goedemiddag,

 

Daar was ik naar op zoek. Dus de knop met vierkantje en muziek teken. Daarmee kan je schakelen tussen TV en Radio. Had de KPN ergens anders voor aan de lijn en die gaven aan dat je alleen radio kon beluisteren met i-tv.

 

Mvgr. 

mw. Kroes


Dat is een te onbekende mogelijkheid om radio te luisteren idd.

Vaak heel handig, voor de stations die niet op de FM zitten bv. De ontvangers voor de vrije zenders zijn voor een paar 10-tjes te koop.

Toen de middengolf zender van radio5 uit ging werd deze mogelijkheid hardnekkig niet genoemd en ook nu staat het bij de meeste NPOradio x ‘s niet genoemd  bij de ontvangstmogelijkheden.