Skip to main content

Laat ik bij het begin beginnen. Zomer 2019 problemen met digitenne. Kast verouderd, oke kan gebeuren nieuwe naar camping adres opgestuurd aangesloten en prima werkend tot September 2019. Aangezien we digitenne alleen gebruiken in vakantie periodes staat het om bekend dat wanneer je je weer aanmeld weer problemen hebt met activeren. Nou komt het. Afgelopen week in medio half Mei 2020 wil ik digitenne weer activeren. Tot mijn verbazing heeft KPN abonnement uit mijn totaal pakket verwijderd, waardoor ik wel 5 euro voor de kast betaal, maar helemaal geen abonnement had. Oke alles weer geregeld en ja hoor moest een nieuwe kast komen omdat oude niet meer geactiveerd kon worden en was verouderd. Bij binnenkomst aangesloten en wat denk je eerst foutcode E033.0 wat duidt op inladen van zenders. Tijdje gewacht en vervolgens foutcode F016.0 geen abonnement. In deze periode heb ik van jullie wel 6 kasten gehad en nog niet werkend. Lekker is dit, en dan praten we nog niet over de service. Ben nu al paar weken bezig om digitenne aan de praat te krijgen, maar heb de moed bij jullie al opgegeven. Heb hier geen woorden voor, maar wie weet heeft iemand van jullie nu wel een helder idee.

Dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb, lees ook maar eens de vorige tropic door, ook dit was door jullie fout waar ik een hoop gedonder mee heb gehad., vandaar die 6 kasten die jullie in een periode van 11 maanden opsturen. Het is toch te gek voor woorden dat je een oude ID niet meer kunt activeren??

 


Alleen een KPN moderator zal jou kunnen helpen maar daarvoor hebben ze wel wat gegevens van je nodig.

Zou je alvast j Forum profiel  als dat nog niet gebeurd is willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Hoi @quick1971. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. Goed dat je hier aangeeft dat jouw Digitenne ontvanger niet werkt. Ik heb zojuist jouw Digitenne ontvanger gekoppeld aan jouw abonnement. Zou je het nog eens willen proberen?


Alvast bdankt voor jullie medewerking. Kan pas in loop van de avond testen. Laat in ieder geval weten of het gelukt is.


Helaas blijft foutcode E016.0 aangeven. Denk dat jullie de oude ID gereset hebben. Heb mijn profiel net aangepast en CAS-ID veranderd. 

 


@quick1971

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaalnummer 27 (Dordrecht) of 35 (Breda).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan op CNN staan (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Een moderator zal in de loop van vanavond nog een extra activatie  versturen. 

 


Heb dit ook geprobeerd, maar blijft met code E016.0 aankomen. U heeft geen abonnement voor deze zenders. Alleen dus NPO 1,2,3 en verder niets!!!!


Even geduld nog. Ik heb de webcare een seintje gegeven. Het kan  nog wel een uurtje duren. 

Laat de ontvanger op CNN staan, de TV kan eventueel uit. 

 

 


@Lisa  Check


niet blij met het antwoord. Nog steeds geen beeld. Blijft maar E016.0 aangeven. Ook na 2 uur nog geen beeld. signaal sterkte tussen 80 en 100%. Denk dat ik alles maar inpak en naar jullie toestuur. Begin het lekker zat te worden dit.

 


Hoi @quick1971, Nou jeetje het duurde even, maar volgens mij is het gelukt. Op de een of andere manier wilde het CAS-nummer niet toegevoegd worden aan je profiel. De actie van Vikash kwam helaas niet goed door. Zou je nog eens naar zenders willen zoeken zoals Noordzee omschrijft? Als het goed ik heb je dan binnen 1 uur weer beeld. 

 

@quick1971

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaalnummer 27 (Dordrecht) of 35 (Breda).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan op CNN staan (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Een moderator zal in de loop van vanavond nog een extra activatie  versturen. 

 

 


Ga het nogmaals proberen. Staat op kanaal CNN wachten weer af.

 


Lisa BEDANKT. Digitenne doet het weer. 


Ben nu al paar weken bezig om digitenne aan de praat te krijgen, maar heb de moed bij jullie al opgegeven. 

 

Eind goed, al goed :thumbsup_tone3:  


Reageer