Skip to main content

Goedemorgen, mijn 2de TV heeft geen signaal. Ik heb alle stappen meerdere malen doorlopen maar krijg het niet voor elkaar. Graag heb ik dat iemand langs komt om hierna te kijken.

Een monteur kost u 50 euro. Welke Experiabox heeft u? Wat is het merk en type van dat kastje wat niet functioneert? Hoe is dat kastje aangesloten? Heeft het kastje voorheen wel gewerkt? Welke foutmelding ziet u precies?


Hoogstwaarschijnlijk heb je de vraag in de verkeerde groep gesteld @2256Casper want bij digitenne is het zo simpel dat er geeneens monteurs bestaan.


Aha... gaat dit om digitenne? Dan ist inderdaad heel simpel: u moet een buitenantenne boven op de schoorsteen :sunglasses::wink:


Hoi @2256Casper, welkom hier. 

Jouw tweede ontvanger heeft geen signaal meer. Dat is niet zo fijn. Wat zie je precies? Want hebben we het hier over Digitenne of Interactieve tv die aangesloten is op het modem? In ieder geval wil ik graag eens meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Ik hor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


@2256Casper 

Als het Digitenne betreft? :

 

Wat is jouw locatie?  
Wat voor type antenne gebruik je ? 
Staat jouw antenne binnen of buiten? 


En probeer dit eens: 

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen. 
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

 


Ik ga er van uit dat je ondertussen een oplossing hebt. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.


@2256Casper

Als het Digitenne betreft? :

 

Wat is jouw locatie?  
Wat voor type antenne gebruik je ? 
Staat jouw antenne binnen of buiten? 


En probeer dit eens: 

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen. 
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.Â