Skip to main content

Hallo , ik zou het zo geweldig vinden als jullie de zender BBC First weer gingen uitzenden op Diggitenne ! Wat een gemis ! Met vriendelijke groet. 

Maar BBC First zit toch gewoon in het aanbod.

 

Op de TV ontvanger kan je hem vinden op kanaal 25.


Bij Digitenne ?? Ik kan het niet ontdekken 😔


Oeps ... Digitenne.


Dat had ik ook niet vermeld dus je kon dat ook niet weten .


Dat had ik ook niet vermeld dus je kon dat ook niet weten .

Eigenlijk wel want je hebt jouw bericht keurig in het "Digitenne forum" geplaatst.


Oh dat had ik dan weer niet gezien haha ! In iedergeval bedankt!


Op dit moment is er geen ruimte om meer TV-zenders door te geven via Digitenne. Alle beschikbare frequenties zitten vol. KPN heeft lopende contracten voor het doorgeven van TV-zenders, die zij niet tussendoor kunnen veranderen. 
 

Zo zou ik zelf graag 192TV willen zien via Digitenne. Ook om SBS9 wordt regelmatig gevraagd. 
 

Wellicht komt BBC First ooit op Digitenne. Maar dat zou dan wel ten koste gaan van een andere zender. 


Dank je voor het antwoord !


He Noordzee, 

Je weet dat ik waardering heb voor jouw kennis over DVB-T2 en vooral Sataliet TV,die ik alleen heb op een eindgebruikers niveau. Waarom kan het pakket in ander landen dan zo breed zijn. (Alleen maar om mijn kennis te veruimen). (Niet uitdagend bedoeld, ik weet het echt niet).  


Hallo @CorL ,

Ik heb eigenlijk niet de indruk dat er in andere landen een groter aanbod is in zenders via DVB-T2. Eerder zelfs een iets kleiner aanbod. 

Het probleem is gewoon de schaarste aan beschikbare frequenties. Dit is een paar jaar geleden nog is vergroot doordat de kanalen 49 t/m 60 niet meer zijn toegewezen aan TV-ontvangst, maar wel voor mobiele telefonie. Niet alleen in Nederland, maar ook in de omliggende landen. 
 

Er zijn maar 27 kanalen beschikbaar voor DVB-T2 (kanaal 39 heeft een andere bestemming). Maar bij de indeling van de kanalen hebben wij hier in Nederland uiteraard ook te maken met de kanalen die gebruikt worden door onze buurlanden. En zelfs met bepaalde frequenties die gebruikt worden in noordwest-Frankrijk. Het is hierdoor nog een hele puzzel geweest om voor vijf verschillende muxen (transportstreams) een frequentie te vinden, zeker omdat de regionale transportstream ook nog eens zeven verschillende varianten kent m.b.t. de regionale zenders. 
 

Per kanaal worden zo’n zes tot acht TV-zenders doorgegeven. Hoe meer zenders je in een kanaal plaatst, hoe lager de bitrate van de zenders. KPN heeft verder geen zeggenschap over de invulling van de RTS met de NPO-zenders en de regionale omroepen. 


Kan wel kloppen, wat ik heb gezien hierin is op een niveau zoals jij en ik de eerste analoge sataliet TV hebben aanschouwd door zenders ergens ten zuiden van de Sovjet Unie. Een soort Monet style van weergave van het beeld :rofl:

Maar verder weet ik er te weinig van, dus bedankt.


In het V.K. en in Duitsland gaat een deel van het aanbod niet door de lucht maar via internet. Daar is dus (ook) een internet aansluiting voor nodig.