Skip to main content
Beantwoord

In de gids worden maar de helft van alle beschikbare zenders getoond

• December 26, 2025
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Jos KV
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Omdat diverse kanalen herhaaldelijk bevroren heb ik de box herstart.

Na de reset (kanalen zoeken en uit aan) komt de box terug met een beperkt aantal kanalen.
Zoeken (uiteraard juiste regio) meldt: 31 kanalen gevonden (dat is normaal); echter er staan maar pakweg de helft van dit aantal in de gids.
Abo status ok, geen blokkade. Antennesignaal 100 procent. Ik zit maar een kilometer of 4 van Loon op Zand af.  
Power off en on helpt niet.

Ik kreeg ook heel hoge ( >200 ) kanaalnummers terug.
Wat te doen? 

Beste antwoord door Jos KV

@Noordzee en ​@KeesYagi:

Fijn dat jullie er zijn en hebben geantwoord. Dank daarvoor. 

Als eerste: het is opgelost. 

Ik had al zelf ook de optie “fabrieksinstellingen” uitgevoerd (eerdere ervaring en het antwoord daarop) maar ditmaal op aanwijzing van ​@Noordzee eveneens met de plaats van de antenne gespeeld. 
Antenne stond altijd goed maar eens even anders geplaatst met een signaal van 96 procent stabiel in de bar. Daarna uitgebreid zoeken. (wel eerst de box helemaal van stroom af en dan weer aan)

Ik zag al dat er meer zenders in blokken genoemd werden ( opmerking ​@KeesYagi ).
Daarna inderdaad meer beschikbaar maar wel vanaf kanaal 200 en oplopend en ook willekeurig).
Dat laatste heeft zich vanzelf hersteld (gids aan en uit en toen kwam NPO 1 in ene op slot 1 in het overzicht). 

Helemaal goed en dit onthoudt ik voor een eventuele volgende keer :)
Nogmaals dank!

Fijne feestdagen en groet, 
Jos

3 reacties

• December 26, 2025

Hoe lang is dat al gaande ?
Het kan even duren voordat de informatie binnenkomt in mijn ervaring.
En de stations zitten met een aantal op 1 frequentie cq zender, als je een zo’n station bekijkt dan komen de anderen van dat groepje ook binnen.
NB ik noem het dus een station (NPO1, RTL4 enz.), ik sta open voor een betere benaming.

Ik zit maar een kilometer of 4 van Loon op Zand af.  

Ik kreeg ook heel hoge ( >200 ) kanaalnummers terug.

Door bepaalde weersomstandigheden ontvang je zenders van verder weg ?

Wat te doen? 

Afwachten ? Nog een keer zenders zoeken  . . ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@Jos KV ,

Probeer eens het volgende:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai eventueel de antenne een stukje aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

opmerking: Als gevolg van de huidige weersomstandigheden kan de ontvangst van zenders anders zijn dan normaal.

Jos KV
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • December 26, 2025

@Noordzee en ​@KeesYagi:

Fijn dat jullie er zijn en hebben geantwoord. Dank daarvoor. 

Als eerste: het is opgelost. 

Ik had al zelf ook de optie “fabrieksinstellingen” uitgevoerd (eerdere ervaring en het antwoord daarop) maar ditmaal op aanwijzing van ​@Noordzee eveneens met de plaats van de antenne gespeeld. 
Antenne stond altijd goed maar eens even anders geplaatst met een signaal van 96 procent stabiel in de bar. Daarna uitgebreid zoeken. (wel eerst de box helemaal van stroom af en dan weer aan)

Ik zag al dat er meer zenders in blokken genoemd werden ( opmerking ​@KeesYagi ).
Daarna inderdaad meer beschikbaar maar wel vanaf kanaal 200 en oplopend en ook willekeurig).
Dat laatste heeft zich vanzelf hersteld (gids aan en uit en toen kwam NPO 1 in ene op slot 1 in het overzicht). 

Helemaal goed en dit onthoudt ik voor een eventuele volgende keer :)
Nogmaals dank!

Fijne feestdagen en groet, 
Jos