Skip to main content

Goedendag, 

Op mijn werk probeer ik de Digitenne ZXV7200 te installeren. Antenne hangt buiten op de plek waar de oude ook hing. In de antenne wizard gaat het signaal kwaliteit steeds van 100% naar 0%. Als ik de positie van de antenne verander dan zie je het signaal zwakker worden. Dus ipv 100 bv 55%. In de handleiding staat dat de Digitenne binnen een week geïnstalleerd moet worden. Dit is niet gebeurd, de set heeft een X periode op ons hoofdkantoor gelegen. Zou dit het probleem kunnen zijn, en hoe los ik dit op?

Heb je al zenders geïnstalleerd? Kan je NPO 1, 2 en 3 ontvangen?

Kan je het naar 0% terugschieten herleiden naar een storingszender/langsrijdende vrachtauto? Deze ontvanger is voor een storingszender een stuk gevoeliger in combinatie met de nieuwe HD uitzendnorm.

 

Als je te laat hebt geactiveerd kan ik me voorstellen dat je de commerciële zenders niet meer kan ontvangen maar NPO 1, 2 en 3 zal je altijd moeten kunnen zien. Even bellen met klanten service en ze kunnen de ontvanger opnieuw koppelen aan je abonnement.


Hallo @Andre456 

Zoals @waltervl al aangeeft zijn de wisselende ontvangstpercentages een gevolg van een lokale externe storingsbron. Denk b.v. aan een modem, een LED-Lamp of een DAB+-radio.  

Gebruik je wel de huidige Funke V5-antenne? Deze antenne werkt beter dan oudere types antennes. Met name de bescherming tegen storingen is verbeterd. 

Probeer verder eens het volgende : 

1/ Ga terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef  dan inderdaad weer een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Krijg je daarna een foutcode te zien? Of heb je wel beeld op alle zenders ? 


@Andre456

Heb je bovenstaande tips al uitgevoerd? 

Wat voor type antenne gebruik je? 


Goedemorgen @Andre456, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het liefst zien we de Digitenne ontvanger inderdaad binnen een week geactiveerd worden. Maar vaak lukt dit niet hoor, en later is ook geen probleem. Alleen dat komen er vaak wat administratieve foutjes achter weg. Die fouten zijn gelukkig ook snel weer recht te trekken. Maar dit heeft vaak te maken met een foutcode, en niet per se met het signaal dat steeds verandert. Heb je de tips hierboven al getest? Zo ja, wat is hier uitgekomen?


Bedankt voor jullie reacties. 

Uiteindelijk kon ik via “uitgebreid” zenders installeren. Via de Antenne wizard liep hij steeds vast. 

Bedankt voor de tip @Noordzee ! De antenne sterkte zie je wel steeds schommelen maar hij gaat niet meer elke 2 seconden naar 0%, nadat ik de zenders geinstalleerd had.  

Toen de zenders net geinstalleert waren had ik alle zenders. Een dag later alleen 1,2 en 3. 

@Susan_ Susan moet de KPN abonnement  opnieuw activeren? 


@Noordzee Het is een Funke DSC 550 antenne. 


@Andre456

Jouw antenne is prima, Je kunt de antenne ook buiten zetten, dat is het beste. Er is een speciale buitenmontageset voor beschikbaar. 

 

Wat betreft het probleem met de foutcode : Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.


@Andre456, ja dat lijkt me wel even handig! Dus wil je zo snel mogelijk je Forum profiel aanvullen zoals Noordzee hierboven aangeeft? :blush:


@Andre456 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


@Susan_ @Noordzee 

Een goedemorgen, zoals ik al aangaf ben ik deze digitenne aan het installeren op mijn werk. 

Aangezien ik de KPN helpdesk niet te bereiken is ivm corona heb ik mijn vraag op dit forum gesteld onder mijn prive account. 

Zoals gevraagd heb ik het CAS nummer bij persoonlijke opmerkingen geplaatst. 

Bij titel heb ik mijn zakelijke gegevens neer gezet met het adres van de locatie waar de digitenne geplaatst is. Het abonnement zal niet op dit adres staan maar op het hoofdkantoor. 

@Susan_ mocht je nog meer gegevens nodig hebben kan je me dan even bellen. Zie  mijn gegevens bij titel.

Iedereen bedankt voor de tips !

 

 


@Andre456, op het ingevulde adres kan ik geen abonnement vinden op de doorgegeven bedrijfsnaam. Wat is het adres van het hoofdkantoor, en heb je een klantnummer van het abonnement? Bellen kan op dit moment niet, maar als je het in je profiel zet attendeer ik mijn collega er even op die vanavond werkt!


@Susan_ 

Zie postcode voor adres en naam hoofdkantoor. Klantnummer heb ik niet, dan moet ik mijn  contactpersoon op het hoofdkantoor zien te bereiken. Redt je het hiermee?


Ha @Andre456 Ik pak 'm even van Susan over. Qua adres- en klantgegevens: het gaat er om op welke naam en adres het abonnement geregistreerd staan. Als het abonnement echt op naam van je werkgever staat kan ik je -hoe graag ik het ook wil- niet zelf helpen. Ik kan de betreffende gegevens dan niet benaderen, omdat wij voor de consumententak van KPN werken en simpelweg geen inzicht hebben in de gegevens van zakelijke klanten. Je zou je dan kunnen melden op het Zakelijke Forum of je kunt bellen naar 0800-0403. 

 


@Andre456,ik begrijp dat het om een zakelijk abonnement gaat. Is het inmiddels gelukt via de zakelijke klantenservice?


Reageer