Skip to main content
Beantwoord

Is er een tv-stick die werkt met Digitenne van KPN?

  • 1 August 2024
  • 40 reacties
  • 386 keer bekeken

 

Ja hoi! :-)

 

vraag!!:  Welke TV-stick werkt >>>PROBLEEMLOOS<<< met digitenne van KPN? moet dat een stick voor DVB T2 zijn of voor DVB T S  (of hoe het ook heet allemaal) en om alle tips even voor te zijn; nee, geen smart tv hier…

 

oh ja, heb nu nog een PCTV 330e stick hier (DVB T) maar dat zal em wel niet worden vrees ik

Hallo @Keith12345 ,

Digitenne wordt uitgezonden via DVB-T2 h.265. (HEVC).

Het is sowieso niet mogelijk om de commerciële zenders via een stick werkend te krijgen. Alleen de NPO-zenders en de regionale zenders worden FTA uitgezonden. Mogelijk kun je die wel met de juiste stick werkend krijgen. Maar daar heb ik geen ervaring mee. 
 

Voor de commerciële zenders van Digitenne heb je een betaald abonnement nodig. Je kunt dan kiezen uit een losse ontvanger of een CI+-module. Dat laatste werkt alleen in TV’s die CI+ 1.4 en HEVC ondersteunen. Of in sommige zelf aan te schaffen ontvangers. 


@Keith12345 Je moet een zoeken voor DVB-T2 HEVC

B.v. deze https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html, allen vrije zenders. Voor betaalde zenders moet je wel een decoder kopen, een stick heeft geen plaats voor een CI+Slot


 

Ja bedankt Noordzee  :-)  ,

 om volledig te zijn, het gaat er alleen maar om de KPN digitenne ontvanger (die de commerciële zenders natuurlijk wél door kan geven) succesvol met een tv-stick op de PC aan te sluiten  (PC met intel i7 3770 K, 16 Gieg RAM, windows 10 en USB 3 lijkt snel genoeg) 

 

Dan bestaat de keten uiteindelijk uit :

 

Digitenne buitenantenne > digitenne ontvanger kastje > tvstick > PC enz

 

Voordat ik weet of dat kan of niet ga ik me niet op KPN digitenne abonneren want zoals al vermeld, geen smart tv hier  :-(


 

Ja bedankt Noordzee  :-)  ,

 om volledig te zijn, het gaat er alleen maar om de KPN digitenne ontvanger (die de commerciële zenders natuurlijk wél door kan geven) succesvol met een tv-stick op de PC aan te sluiten  (PC met intel i7 3770 K, 16 Gieg RAM, windows 10 en USB 3 lijkt snel genoeg) 

 

Dan bestaat de keten uiteindelijk uit :

 

Digitenne buitenantenne > digitenne ontvanger kastje > tvstick > PC enz

 

Voordat ik weet of dat kan of niet ga ik me niet op KPN digitenne abonneren want zoals al vermeld, geen smart tv hier  :-(

Nee helaas, deze constructie gaat niet werken. 


waarom dan niet? (?)


waarom dan niet? (?)

Je kunt vanuit de Digitenne-ontvanger geen verbinding maken met zo’n stick. De ontvangers hebben daar geen werkende uitgang voor. 
 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant van de ontvanger heeft een antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

 

Persoonlijk vind ik het CI+-module direct in een geschikte TV het beste werken. Maar in jouw oude TV is dat geen optie. 
 


Je heb een CI+Slot nodig om het KPN kaartje in te steken. Het KPN kaartje is in creditcard formaat (pinpas) plus nog de hardware voor de slot, hoe wel je dit inbouwen in een USB Stick?


Digitenne werkt alleen via de door kpn geleverder ontvanger.

Of met een eigen televisietoestel welke wel geschikt moet zijn voor de ontvangst van dvb-c hevc EN ondersteuning van de CI+ 1.4 module.

Zelf heb ik de module in de eigen box zitten. De Apebox CI ondersteunt het ook. En ook de Edision Piccollo S2+T2/C

Weergave via een PC/laptop is onmogelijk. In ieder geval niet voor alle zenders. Een usb receiver stick met dvb-t2 hevc waar ook de module in past is er niet. Met deze usb receiver stick kan je wel de NPO zenders krijgen en op je laptop kijken.

“Alle zenders” op je laptop kan alleen via internet verbinding.

Heb je KPN TV dan via de website http://tv.kpn.com . Binnen de landen van de EER (Europese Economische Ruimte).

Geen KPN TV abonnement? Dan NLziet. Die is beschikbaar in de EU (Europese Unie).


 

Noordzee schreef:

 

"Je kunt vanuit de Digitenne-ontvanger geen verbinding maken met zo’n stick. De ontvangers hebben daar geen werkende uitgang voor. 
 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant van de ontvanger heeft een antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik."

 

Oh? ik dacht dat er een antennesignaal >UIT< dat kastje kwam dat ik met een stukje coax-kabel en twee connectors dan weer op de antenne-INgang van de tv-stick kon aansluiten (maar ja, waar zou dat  kastje z'n antennesignaal dan weer vandaan krijgen OK, OK ik snap het)

(nog een idee!/zomaar een vraag, ik geef het niet zomaar op  ;-)  : kan de GELE video UITgang van dat kastje dan niet met een of andere ADAPTER op de antenne-INgang van de tv-stick worden aangesloten??? de rode en witte audio sluit ik dan gewoon op m'n geluidskaart aan)

 

Ben benieuwd!


UIt de gele tulp komt gewoon een CVBS signaal. Maar dat is dan wel Standaard Kwaliteit en verre (!) van HD.

Vroeger was het mogelijk om een CVBS signaal naar een computer te krijgen. Of daar de middelen nog voor verkrijgbaar zijn betwijfel ik. Maar je kunt het altijd proberen.

Je zult dan van CVBS naar USB moeten komen...


of beter, van CVBS naar RF, daar kan ik m'n oude DVB T stick evt weer voor gebruiken (tenzij DVB-T sticks geen RF signaal aankunnen)  maar!, ik heb ook nog een analoge tv kaart van Pinnacle, die kan dat i.i.g. wél!

(wat een gehann, ehhh geëxperimenteer hè?  ;-)  ' kan beter een goede smarttv kopen)

mvg,

k.


Waarom moet het via de pc lopen? Een beetje monitor heeft toch gewoon een hdmi aansluiting?

Een beetje "niet smart" tv heeft toch ook een hdmi aansluiting?


of beter, van CVBS naar RF, daar kan ik m'n oude DVB T stick evt weer voor gebruiken (tenzij DVB-T sticks geen RF signaal aankunnen)  maar!, ik heb ook nog een analoge tv kaart van Pinnacle, die kan dat i.i.g. wél!

Zeker kan je de CVBS converteren naar Video, zoek naar Video Digitalizer of Video Grabber, voor paar tientjes kan je al een vinden, ook in handig formaat USB Stick. CVBS naar RF kan ook, maar dan heb je 2 keer analog ↔️ digital


 

(wat een gehann, ehhh geëxperimenteer hè?  ;-)  ' kan beter een goede smarttv kopen)

mvg,

k.

Precies, en daarin dan het CI+-module steken en je kunt Digitenne kijken. 
 

 


Waarom moet het via de pc lopen? Een beetje monitor heeft toch gewoon een hdmi aansluiting?

Een beetje "niet smart" tv heeft toch ook een hdmi aansluiting?

 

Omdat ik tv kijk via een zelfgebouwde PC! Jaja! Werkt uit de kunst!  ' Kan al tv kijken via internet natuurlijk (NPO gids, youtube  enz) maar het is nog leuker als ik daar ook nog een digitenne- of een Ziggo tv-signaal met commerciële zenders in kan “flansen” en als dat kan d.m.v. een tv-stick o.i.d. zou dat het absolute einde zijn toch??

Met vriendelijke groet,

keith


Maar daar moet toch ook een monitor op. En die kan je niet zelf bouwen. Dat kan dan net zo goed een (kleine) tv met hdmi zijn. Ik neem aan dat de pc ook een hdmi out heeft voor een scherm, want dat is wel de norm tegenwoordig. 

Via een pc of laptop ga je alleen de fta zenders van npo krijgen. De rest is via pc echt onmogelijk. 

Er is gewoon geen usb ontvanger DVB-T2 HEVC waar ook de CI+ 1.4 module in kan. En die is voor geen enkele fabrikant ook interessant om te gaan maken. 

Voor Ziggo ongecodeerd DVB-C met 30+ zenders dien je ook een abonnement te hebben op KABELTV.

Dat is nog duurder dan digitenne. 


Maar daar moet toch ook een monitor op. En die kan je niet zelf bouwen. Dat kan dan net zo goed een (kleine) tv met hdmi zijn. Ik neem aan dat de pc ook een hdmi out heeft voor een scherm, want dat is wel de norm tegenwoordig. 

Via een pc of laptop ga je alleen de fta zenders van npo krijgen. De rest is via pc echt onmogelijk. 

Er is gewoon geen usb ontvanger DVB-T2 HEVC waar ook de CI+ 1.4 module in kan. En die is voor geen enkele fabrikant ook interessant om te gaan maken. 

Voor Ziggo ongecodeerd DVB-C met 30+ zenders dien je ook een abonnement te hebben op KABELTV.

Dat is nog duurder dan digitenne. 

 

Peter, na een media-PC te hebben gebouwd voor bijv. de NPO gids en Youtube en DVD's en Blurays  leek het me alleszins aannemelijk er ook maar meteen een HDMI kwaliteitsmonitor (en een muis en een toetsenbord enz) op aan te sluiten  De hele avond naar alleen maar een werkende PC kijken gaat écht wel vervelen hoor  ;-)

Btw, ik heb ergens een simpel TV-abonnement van Ziggo voorbij zien komen voor maar 7,00 euro dus dat kan wel uit  (TV-start:  https://www.ziggo.nl/televisie  (En Digitenne kost al 18 euro of zo)

 

doeg,

 

k.

 

 

 


TV Start, voor € 7 de eerste 12 maanden, daarna € 14, kan alleen afgenomen in combinatie met ook internet van Ziggo. 

Echter. Aangezien je hier post neem ik aan dat je internet van kpn hebt.

Zonder afname van internet hebben ze alleen "KabelTV". Maar dat is dan € 23,82.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv 

 


Btw, ik heb ergens een simpel TV-abonnement van Ziggo voorbij zien komen voor maar 7,00 euro dus dat kan wel uit  (TV-start:  https://www.ziggo.nl/televisie  (En Digitenne kost al 18 euro of zo)

 

doeg,

 

k.

 

 

 

Deze discussie gaat nergens meer naartoe leiden. Maar goed : Al in de eerste reactie heb je het antwoord gekregen op jouw vraag: 

 

Wat jij wil, is niet mogelijk.

 

 

Hallo @Keith12345 ,

Digitenne wordt uitgezonden via DVB-T2 h.265. (HEVC).

Het is sowieso niet mogelijk om de commerciële zenders via een stick werkend te krijgen.
 

Voor de commerciële zenders van Digitenne heb je een betaald abonnement nodig. Je kunt dan kiezen uit een losse ontvanger of een CI+-module. Dat laatste werkt alleen in TV’s die CI+ 1.4 en HEVC ondersteunen. Of in sommige zelf aan te schaffen ontvangers. 

 

 

Succes met de hobby! 


Ja hoi, nog even  :-)  ,

 het wordt wsch. een "alleen TV" abo van 25 euro bij Ziggo

Maarrr, weet iemand wat voor kastje precies je bij een "alleen TV" abo krijgt?  En vooral! >welke aansluitingen< er achter of waar dan ook op dat kastje zitten??  

Dan heb ik een idee van hoe je zoiets naadloos op een PC kan aansluiten (en nee, dan gaat het absoluut NIET over een Next Mini kastje want dat kastje wordt alleen geleverd bij internet én TV...)

 

Mvg,

 

kees


Waarom moet het via de pc lopen? Een beetje monitor heeft toch gewoon een hdmi aansluiting?

Een beetje "niet smart" tv heeft toch ook een hdmi aansluiting?

 

Omdat ik tv kijk via een zelfgebouwde PC! Jaja! Werkt uit de kunst!  ' Kan al tv kijken via internet natuurlijk (NPO gids, youtube  enz) maar het is nog leuker als ik daar ook nog een digitenne- of een Ziggo tv-signaal met commerciële zenders in kan “flansen” en als dat kan d.m.v. een tv-stick o.i.d. zou dat het absolute einde zijn toch??

Met vriendelijke groet,

keith

Maar je kan de pc monitor toch ook aansluiten op de tv ontvanger?

Of wil je het via de pc laten lopen om programma's op te nemen op de pc? 


nee en nee, ik heb die media-pc geassembleerd in de tijd dat ik geen ziggo TV en radio meer had omdat ik de 3 (eigenlijk 5) NPO zenders + Netflix e.d. ook via internet kon ontvangen en verder DVD-films kon afspelen én tegelijk websites en e-mail kon inzien vanuit de makkelijke stoel en noem maar op…

heel mischien kan ik zowel het Ziggo kastje via een HDMI kabel als de PC met internet via een VGA kabel aan de monitor aansluiten en hoef ik alleen maar af en toe m'n monitor om te schakelen van HDMI/digitaal = Ziggo "alleen TV" naar VGA/analoog = PC en internet

Easy does it hè?  😎

 

Maar J3roentje!!, nou weet ik nog niet wat voor ontvangerkastje ik tegenwoordig van Ziggo "alleen TV" heb te verwachten en welke aansluitingen daar op zitten  :-(  …

 

vertel me dat eens gauw!  🙂

 

MVG,

 

k.


Je wilt TV kijken op een computer, dat kan, dat doe ik ook, dan ga ik naar ( in mijn geval ) http://192.168.188.27 en dan kan ik DVB-T en DVB-C en opgenomen programma's bekijken, op mijn "oude" linux (laptop)computer, maar met andere OS-en kan het ook, als je maar een www-browser hebt.
Noordzee kan dat ook, en dan ook nog het digitenne deel, de gecodeerde zenders dus.


(die URL doettethierniet want is INTERN adres in jouw PC!)

...


Bij een ‘alleen TV’ abonnement van Ziggo krijg je geen kastje. Je kan het beste een PCIe kaart met een dvb-c tuner kopen. Coax aansluiten op de computer en kijken maar.


Reageer