Skip to main content
Het is een martelgang om er achter te komen waarom ik de commerciële zenders niet kan ontvangen. Ik geef het op.



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze
@Kwibusaria



Niet opgeven !



Dan heb je nu dus geen beeld op alle zenders via Digitenne. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens een foutcode te zien krijgt.



Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.



Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.



Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Zeker niet opgeven, @Kwibusaria, we gaan je helpen 🙂 Vul inderdaad je profiel in, inclusief CAS-ID, dan kijk ik hier alles na. Geef, voor de volledigheid, ook nog even aan wat voor antenne je op dit moment hebt en of je deze binnen of buiten hebt staan.
TV antenne Funke V4 nr 845650 gericht op 100% ontvangst staat binnen achter het raam.

tv geeft aan "abonnement activeren"



Admin: CAS ID verborgen i.v.m. privacy
Dank je Kwibusaria, maar ik heb toch nog wat meer gegevens nodig. Vermeld dit niet hier in het topic, dat is allemaal openbaar. Klik op dit blauwe woord en vul dan daar je verdere gegevens in. Ik heb namelijk in ieder geval je postcode en huisnummer nodig.



Wat ik dan ga doen is je sowieso een nieuwe antenne opsturen. Ik vermoed dat het daarmee moet lukken om in huis goede ontvangst te hebben. Ik zal er een montageset bij doen zodat je hem ook buiten kunt plaatsen als het toch nodig blijkt.



In de tussentijd, om het activeren te helpen, kijk of je de huidige antenne ook al buiten kunt zetten. Al was het alleen maar even tijdelijk. Zodra de activering voltooid is, heb je in ieder geval toegang tot de commerciële zenders.
Een link is ... groen op het forum, @Erik_ 😁 😉
@Erik_ Het lijkt erop dat het profiel nu gevuld is.



@Kwibusaria : Ik kan het zelf niet zien, maar zijn je postcode en huisnummer nu ook gevuld?
Het lijkt erop dat het profiel nu volledig gevuld is (inclusief postcode en huisnummer), want ik zie dat je de eerste badge hebt verdiend...



Ik geloof dat Erik het hele Pinksterweekend vrij heeft, maar mogelijk wil @Alex_P jouw ontvanger activeren? Want dan kan je weer TV kijken.....
Aan onze kant is het blauw @PeterG 😉 Die fout had ik ook kunnen maken.



@Kwibusaria: Administratief is alles in orde, de ontvanger was al goed aangemeld. Ik heb de status nog een keer ververst. Dat betekent dat de TV-ontvanger een bericht krijgt met de sleutels die nodig zijn om de commerciële zenders te ontcijferen. Of dat de oplossing is weet ik niet zeker. Je geeft in je profiel aan dat de signaalsterkte steeds wisselt tussen 100% en 0%. Een nieuwe antenne is dan misschien nodig om het bereik weer op te lossen.



De foutmelding lijkt wel op een administratief probleem te duiden dus hopelijk is dit de oplossing. Laat maar weten!
Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.


  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Je zou er toch kleurenblind van worden, @Joran 😁
Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.






@Kwibusaria



Heb je inmiddels alles weer werkend ?


Het is een martelgang om er achter te komen waarom ik de commerciële zenders niet kan ontvangen. Ik geef het op.



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze


Wat jullie gedaan hebben weet ik niet. Maar de commerciële zenders doen het nu ook.
En daar gaat het om. 👍
Top, goed om te horen 🙂