Skip to main content

KPN levert momenteel geen Aris 5202 voor 4K tv. Nu kan ik er via een vriend 1 overnemen nooit gebruikt. Is dit mogelijk bij kpn dat ze het via die manier dan mogelijk maken dat ik 4 k kan kijken

Hallo @4Ktv kijken , overnemen kan niet, dan ben je officieel een heler van gestolen goed.

De betreffende decoder wordt door KPN alléén in bruikleen gegeven en dient na afloop abo weer ingeleverd te worden en mag je deze niet verkopen omdat het niet je eigendom is.

Stel, dat diezelfde vriend van jou, jouw fiets op Marktplaats zet en wil verkopen, dat vind je toch ook niet goed, want het is jouw fiets en niet de fiets van je vriend.

En de decoder gaat trouwens ook niet werken, omdat deze op de officiële abonnee is genoteerd.

 


Hij word aangeboden op marktplaats vandaar een vriend kan hem kopen 


Is kpn de enige wie deze op de markt brengt dan?


Is kpn de enige wie deze op de markt brengt dan?

Ja. Je hebt er niets aan. Zo'n ontvanger op marktplaats staat waarschijnlijk geregistreerd op een abonnement wat stop gezet is. Omdat de klant overgestapt is. En dan doet dat kastje het gewoon niet. Met een mobiele telefoon zonder abonnement kun je toch ook niet bellen? Zo simpel is het, het kastje doet niks.

Je kunt het kastje resetten, maar voor zover ik weet krijg je niet de mogelijkheid niet om je eigen abonnementsnummer in te voeren. Dat kan alleen als het kastje echt net rechtstreeks bij KPN vandaan komt.

En als je wel je abonnementsnummer ingevoerd krijgt, dan zegt het kastje: maximaal aantal ontvangers bereikt. Want als je betaalt voor 2 ontvangers, dan kun je echt geen derde ontvanger zomaar registreren. KPN is niet gek.


Maar kpn kan ze niet meer leveren. en nu kan ik dus geen 4K kijken.Waarom is het dan niet mogelijk naar een kpn winkel te gaan dat ze het overzetten op mijn abonnement. 
 

nu zit ik er aan te denken over te gaan naar ziggo ivm mijn nieuwe tv, en het EK voetbal in 4 K uit gezonden gaat worden.

 

 


De decoder is dmv het serienummer gekoppeld aan je abonnement. Dus hij zal het niet doen.


Maar kpn kan ze niet meer leveren. en nu kan ik dus geen 4K kijken.Waarom is het dan niet mogelijk naar een kpn winkel te gaan dat ze het overzetten op mijn abonnement. 

Omdat KPN niet meewerkt aan diefstal van zn eigen apparatuur. 

nu zit ik er aan te denken over te gaan naar ziggo ivm mijn nieuwe tv, en het EK voetbal in 4 K uit gezonden gaat worden.

Dat moet je dan maar doen.


Dit zal ik zeker doen, ik vind het totaal niet van deze tijd dat kpn geen 4K kan leveren. 


Dit zal ik zeker doen, ik vind het totaal niet van deze tijd dat kpn geen 4K kan leveren. 

Misschien heb je het niet meegekregen maar er een wereldwijd probleem met de levering van computerchips. Hele productielijnen van auto's liggen stil. Daarom zijn er geen tv ontvangers. 


Een totaal ongebruikte kan je aanmelden op je itv abonnementsnummer. Zeer waarschijnlijk zal kpn je er wel € 5 per maand voor gaan berekenen.

Een eenmaal gebruikte heb je niets aan. 

Overigens levert KPN alleen 4k zenders, en dus ook die van het voetbal, als je een Hussel abonnement hebt. Heb je nu Alles in één met straks evt. die 5202 kun je nog steeds NIET naar voetbal in 4k kijken. Want je staat dan op een HD profiel.

En nog dit: KPN levert de ontvangers alleen in verhuur. Dus als iemand die te koop aan biedt heeft ie uiteraard geen toestemming van kpn om 'm te verkopen. Je koopt 'm dus illegaal en je mag 'm dan ook niet als eigendom beschouwen. Want is eigendom van kpn.


Kan ik dus een ongebruikte wel of niet aansluiten ?


Kan ik dus een ongebruikte wel of niet aansluiten ?

Waarschijnlijk niet. Maar probeer het uit, je komt er vanzelf achter…

Maar euhm... hoe weet je van tevoren of je een ongebruikte koopt op marktplaats?