Skip to main content
Beantwoord

Kan ik weer een Rebox ontvangen in plaats van een ZXV200?

• May 24, 2026
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Sinds een week is mijn oude rebox vervangen door de ZXV200.

Ben behoorlijk onthutst deze ontvanger kan niet met mijn tv gekoppeld worden en de Rebox wel.

Mijn demente moeder woont hier vaak en is totaal de kluts kwijt geraakt met 2 verschillende afstandsbedieningen.

Is er inmiddels een oplossing hiervoor?

Of dit type ontvanger weigeren en een rebox terug eisen,?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Pe1lpk ,

Jammer dat je die Rebox hebt opgestuurd. Die ontvangers bestaan nog wel maar zijn veel zeldzamer dan de ZXV7200. KPN heeft in het verleden niet meegewerkt aan het verzoek om de (betere) Rebox-ontvanger op te sturen. 

Wat mogelijk een oplossing is, is inderdaad het CI+-module. Maar dan moet je wel een moderne TV hebben die dat module ondersteunt.

Meer informatie:

Wat betreft die twee afstandsbedieningen: In principe heb je de afstandsbediening van de TV alleen maar nodig om de TV aan-en uit te zetten. Verder kun je alles doen met de Digitenne-afstandsbediening.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Vervelende situatie. 

De Rebox is er al jaren niet meer, dus die is geen optie. Voor mij nieuw dat daar de tv mee te bedienen was; nota bene dezelfde afstandsbediening en die ondersteunt dat niet. 

Een oplossing kan zijn de module in de tv. Dat heb ik bij een Sony uit 2016. Dan is er geen los kastje. En dus alleen de Sony afstandsbediening. Antenne rechtstreeks in tv met power inserter. 

Met een Samsung tv kan dit helaas niet. 

Heb je geen interactieve tv van kpn? Dan kan je ook de app gebruiken. Indien de tv geschikt is.

De allernieuwste ontvanger voor interactieve tv is TV+ box. Die is in combinatie met HDMI CEC te bedienen met de afstandsbediening van de televisie. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 24, 2026

Hallo ​@Pe1lpk ,

Jammer dat je die Rebox hebt opgestuurd. Die ontvangers bestaan nog wel maar zijn veel zeldzamer dan de ZXV7200. KPN heeft in het verleden niet meegewerkt aan het verzoek om de (betere) Rebox-ontvanger op te sturen. 

Wat mogelijk een oplossing is, is inderdaad het CI+-module. Maar dan moet je wel een moderne TV hebben die dat module ondersteunt.

Meer informatie:

Wat betreft die twee afstandsbedieningen: In principe heb je de afstandsbediening van de TV alleen maar nodig om de TV aan-en uit te zetten. Verder kun je alles doen met de Digitenne-afstandsbediening.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2026

ik was al aan het zoeken gegaan 

wil al een insteek kaart voor een 2e toestel dat moeten er dus twee worden,die ZXV7200 direct weer terug.heeft mij uren gekost om zonder meegezonden handleiding proberen re koppelen en vele vele uren mijn 86 jarige moeder duidelijk te maken waarom nu 2 afstemmingen en welke voor welke.

Van een oude afb diverse knopjes eraf gesloopt en zo iets minder kans op verwarring.

Ook de tv afstandsbediening helemaal afgeplakt tot enkel de aan)uit en ingang in te toetsen is.

Bedankt voor het antwoord 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 24, 2026

Graag gedaan, je kunt via MijnKPN de ontvanger omwisselen voor een CI+-module.

Maar even voor de zekerheid: In welke twee types TV gaan die insteekkaarten geplaatst worden? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Om teleurstelling te voorkomen inderdaad: van welk merk en type zijn de tv's? Je hebt namelijk meer kans dat de Digitenne module niet werkt, dan wel.

Verder, is Digitenne echt de enige optie / mogelijkheid voor tv?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2026

De smart tv thuis is geschikt.

De tv tv vij de jachthaven waarmijn moeder vaak logeert is geschikt maar weet nog niet of deze 5 volt aan de antenne afgeeft.

Dat moet ik even nameten of met de 1e kaart checken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Geen enkele tv geeft 5 volt op de coax. Daarom levert kpn een power inserter mee bij de module.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 24, 2026

De smart tv thuis is geschikt.

De tv tv vij de jachthaven waarmijn moeder vaak logeert is geschikt maar weet nog niet of deze 5 volt aan de antenne afgeeft.

Dat moet ik even nameten of met de 1e kaart checken.

Kies dan inderdaad voor CI+-modules. 

Bij de CI+-module wordt standaard een power-inserter meegeleverd. Dus geen zorgen over de benodigde antennevoeding. 

Ter info, deze zit erbij:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3144522/digitenne-antenne-powerkabel-icm-insteek-kaart/?soPos=1823

Via MijnKPN kun je de omwisselingen eenvoudig in gang zetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 26, 2026

Geen enkele tv geeft 5 volt op de coax. Daarom levert kpn een power inserter mee bij de module.

de smart tv TCL van mij geeft het wel af.

voor actieve antennes en LNB.

Bedankt voor jouw antwoord.

ik kan desnoods zelf met een splitter die 5 v aanbrengen